Zoek MDM

Bulletin

Oververhitting van een GM V8 350 Chevrolet

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 4 maanden geleden #23178 door handmatig-mechanisch
Oververhitting van een GM V8 350 Chevrolet Geplaatst door manual-mecanica
Allereerst wil ik degenen bedanken die dit probleem lezen en nog veel meer als ze me de oplossing geven. Volgens mijn onderzoek is dit een GM V8 350-motor. Het jaar weet ik niet, maar ik denk dat het uit '85 komt. Er is een algemene reparatie uitgevoerd omdat hij al eerder oververhit raakte en we dachten dat het een probleem met de pakking was. Ook had de vrachtwagen een tijdje niet gereden. Reparatie van de waterpomp, onderzoek, enz. Het probleem is dat we klaar waren met het monteren van de motor en na 10 minuten raakte hij helemaal oververhit. Men dacht dat het een probleem met de zuigerveren was, maar het juiste lampje ging branden. Daar zagen we dat de cilinderkoppakking waterdoorgangen had die erg klein in diameter waren. Pakkingen met grote gaten waren voorbereid en het duurde meer dan 1 uur, maar toen hij eruit werd gehaald om opnieuw te testen, raakte hij oververhit. Daar is een probleem waar ik aan twijfel. Toen de radiatordop werd verwijderd en je de motor startte, zag je dat het water circuleerde, maar als je stopte met accelereren, zag je dat het water eruit kwam Drukstoten, en zo is het. Ik kan geen oplossing vinden. Het enige wat ik nog kan doen is een radiator met verticale kanalen kopen en kijken of dat helpt om het water sneller te laten stromen. Ik waardeer alle oplossingen die jullie kunnen bieden. P.S.: Hij heeft geen thermostaat en wordt aangedreven door een riem.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 4 maanden geleden #23191 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Oververhitting van een GM V8 350 Chevrolet
Heeft dat model een elektrische ventilator of een verwarmde ventilator? Het kan zijn dat het visco-element beschadigd is.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 4 maanden geleden #23196 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Oververhitting van een GM V8 350 Chevrolet
De ventilator wordt aangedreven door een riem en heeft geen elektrische onderdelen. Ook een thermostaat ontbreekt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 4 maanden geleden #23224 door handmatig-mechanisch
Oké, heb je de werking van de ventilator getest? Hij zou sneller moeten draaien als de auto opwarmt. Zo niet, verwijder hem dan en zet hem vast met een kruisbout, of las hem vast en monteer hem opnieuw. Test of hij warm wordt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 4 maanden geleden #23256 door handmatig-mechanisch
Het kan te wijten zijn aan het ontbreken van een thermostaat, afhankelijk van de plaatsing. Deze kan niet worden verwijderd, aangezien de plek waar het warme water uit de motor komt, zich naast de koudwaterinlaat bevindt, slechts gescheiden door de thermostaat. Als er geen thermostaat aanwezig is, zuigt de pomp zelf het water dat uit de motor komt aan in plaats van het water dat uit de radiator komt.