Zoek MDM

Bulletin

Ford Ranger 2.3 jaar 93

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 1 maand geleden #23160 door handmatig-mechanisch
Ford Ranger 2.3 jaar 93 Gepubliceerd door manual-mecanica
Ik heb een Ford Ranger 2.3 uit 1993. Ik heb alleen de distributieriem en de bougies vervangen en de injectoren schoongemaakt, maar nu vonkt hij niet meer naar de bougies. Hij stuurt alleen een puls naar de injectoren. Kunt u mij helpen met het elektrische schema van het CKP-Hall-effect? Hoe kan ik controleren of dit klopt? De auto heeft vier kabels en ik wil graag weten hoe de verbinding is. Welke kabel ontvangt spanning, aarde en signaal? Ook wil ik weten hoe de DIS-module is aangesloten. Hoe kan ik controleren of deze klopt? En wat is het elektrische schema? Ik zou het erg waarderen als u mij hiermee kunt helpen. Bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 1 maand geleden #23188 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Ford Ranger 2.3 jaar '93
Vriend, als het een Hall-effect is, zul je een diode in serie moeten schakelen om de negatieve diode te kunnen testen op het signaal en de positieve diode op de contactstroom in de bedrading. Als de diode knippert tijdens het opstarten, is er niets aan de hand. Als je echter niets hebt verplaatst en alles correct is geïnstalleerd, zou ik de zekeringen controleren; misschien is er een kortgesloten.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 1 maand geleden #23193 door handmatig-mechanisch
Pardon, man, wat kun je me vertellen over de DIS-module in het inlaatspruitstuk? Het zou die module kunnen zijn, maar ook niet, en hoe controleer je dat? Ik zag in een diagram dat die van de ckp naar de module loopt. Geef alsjeblieft antwoord.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 1 maand geleden #23223 door handmatig-mechanisch
Als er een kabel is die de stroom regelt, is dat vergelijkbaar met de platina van de verdelers. Maar als hij goed is aangesloten en je niets hebt aangeraakt, is het moeilijk om hem te beschadigen. Controleer hetzelfde als je deed en op de plekken waar je was, om uit te sluiten dat je per ongeluk iets hebt verplaatst of losgekoppeld. De aarding is goed geplaatst en op de juiste plaats, dit is erg belangrijk.