Zoek MDM

Bulletin

Langzame beweging

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 4 maanden geleden #23048 door handmatig-mechanisch
Stationair draaien Geplaatst door manual-mecanica
Ik ben nieuw op deze pagina en ik ben nog een beetje de weg kwijt. Allereerst, groeten aan iedereen en alvast bedankt. Ik heb een Renault Laguna 1 Phase 2 2.0 benzinemotor met 115 pk 8v. Stationair draaien is stabiel, maar de motor schokt veel, zelfs bij het herstellen. Ik heb de stationairloopklep vervangen, maar ik heb de ECU niet gereset en het probleem blijft bestaan. Mijn vraag is: moet ik hem bij een garage laten resetten? Ik weet niet of ik de injectoren moet reinigen, de bougiekabels, bobines, bougies, motorsteunen, lambdasonde, diverse sensoren, luchtfilter moet vervangen... kan iemand me alsjeblieft helpen? Bedankt!!!

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 4 maanden geleden #23057 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Stationair draaien
Kijk, ik werk in een officiële Renault-werkplaats. In dit geval zou ik de injectoren reinigen met ultrasoon en de klepspeling controleren. Ik ben meer geneigd om de kleppen te gebruiken dan de injectoren. Misschien moet je dit eens proberen. Knuffels.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 4 maanden geleden #23064 door handmatig-mechanisch
Hartelijk dank voor je antwoord. Bedoel je dat het niet nodig is om een diagnosetool te gebruiken en de ECU te resetten bij het vervangen van de stationairloopklep?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 4 maanden geleden #23073 door handmatig-mechanisch
Nee, dat is niet nodig. Je kunt het zelf controleren door de accu een minuut los te koppelen en vervolgens het contact ongeveer vier keer om de 15 seconden te openen en te sluiten, maar ik kan me niet voorstellen hoe de knikbeweging die je noemt eruitziet. Kun je specifieker zijn?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 4 maanden geleden #23082 door handmatig-mechanisch
Bedankt, Kikemec. Het stationair toerental is eigenlijk heel stabiel, maar de motor voelt aan alsof hij een ongebalanceerd vliegwiel heeft. Stationair en koud voelt hij aan als een diesel, vooral als je het schakelen van de versnellingsbak ziet. Ik snap het niet... en bovendien blijft het stationair toerental rond de 900 tpm hangen, en zelfs als ik het opvoer naar 1100 tpm, blijft het schommelen.