Zoek MDM

Bulletin

Nissan Xtrail abnormaal geluid in het spruitstuk

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 4 maanden geleden #22950 door handmatig-mechanisch
Nissan Xtrail abnormaal geluid in het spruitstuk Geplaatst door manual-mecanica
Hallo vrienden, ik ben er weer. Ik erger me nog steeds aan het gedrag van mijn Nissan Xtrail uit 2003. Als hij een tijdje draait en ik op een punt kom waar ik veel moet afremmen, bijvoorbeeld bij het parkeren, hoor ik een 'tac tac tac tac tac tac tac tac tac'-geluid uit de buizen van de motor komen, die aluminiumkleurig zijn. Mij is verteld dat het het spruitstuk is. Ik weet niet waar dit geluid door komt. Is het normaal? Wat moet ik doen? De monteurs kunnen me niets vertellen en het stoort me echt. Ook klinkt de motor een beetje luid als ik op de snelweg rijd. Nog een vraag: bij hetzelfde lage toerental hoor ik een zacht piepend geluid uit de assen komen. Zou het kunnen dat er iets gesmeerd moet worden? Ik weet het niet. Ik ben teleurgesteld in deze auto.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 4 maanden geleden #22961 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-meca op het onderwerp Re: Nissan Xtrail abnormaal geluid in het spruitstuk
Vriend, het probleem met het geluid is een beetje ingewikkeld, want wat jij hoort als "tactactac", kan ik horen als "pafpafpaf". Het zou een klep kunnen zijn die geluid maakt. Het zou een klein klepje op de cilinderkop kunnen zijn dat lucht in het spruitstuk laat stromen, wat een geluid veroorzaakt dat normaal is zolang het niet te luid is. Maar als het een droog geluid is, dan is het de motorklep. Test of het geluid aanhoudt bij hoge toerentallen. Het inlaatspruitstuk kan maar één soort geluid maken, namelijk luchtaanzuiging. Succes.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.