Zoek MDM

Bulletin

Vertrek in de ochtend PEUGEOT PARNERT

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 1 maand geleden #22941 door handmatig-mechanisch
Vertrek in de ochtend PEUGEOT PARNERT Gepubliceerd door manual-mecanica
Ik heb een Peugeot Partner uit 2001 (diesel). Hij heeft een probleem met starten. Hij start heel moeilijk en er komt veel zwarte rook uit. We hebben hem naar de monteur gebracht. De filterhouder, de bougies, het luchtfilter en ook de injectoren en het urinefilter zijn vervangen. Ik weet niet hoe dat heet. En ook de injectorpomp, die geen problemen geeft, maar het probleem blijft bestaan, zelfs 's ochtends. De eerste keer dat we hem starten, moeten we hem voorbereiden en na een tijdje start hij de hele dag. We hebben hem bij twee monteurs bekeken en we hebben goede antwoorden. Kan iemand me alsjeblieft helpen, want ik... IK VERLIES WERKDAGEN, EEN MILJOEN DANK U WEL

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 1 maand geleden #22964 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: 's Ochtends vertrekken met een Peugeot Partner
Controleer of de bougiekabel stroom krijgt en zo ja, of dit lang genoeg gebeurt. Als je thuis een test wilt doen, sluit dan ongeveer 10 seconden een directe pluskabel aan op de bougiekabel en start de auto om te zien wat er gebeurt. Succes.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 1 maand geleden #22967 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: 's Ochtends vertrekken met een Peugeot Partner
Sorry voor mijn onwetendheid, wat is de bougieopening en wat moet ik doen als er geen stroom is? Alvast bedankt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 1 maand geleden #22971 door handmatig-mechanisch

kikemec schreef: Controleer of de bougiekabel stroom krijgt en zo ja, of dit lang genoeg gebeurt. Als je thuis een test wilt doen, sluit dan ongeveer 10 seconden een directe pluskabel aan op de bougiekabel en start de auto om te zien wat er gebeurt. Succes.

Het is een eersteklas diesel, zonder bougies.

Maar wat er eigenlijk op zou moeten zitten zijn voorverwarmers voor de eerste keer opstarten in de ochtend, misschien ligt daar wel de fout!!!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 1 maand geleden #22977 door handmatig-mechanisch
Ik heb het hier uiteraard over de gloeibougiehelling, kijk waar de kaarsen of gloeilampen zitten, deze zijn met elkaar verbonden door een soort metalen plaat, die met elkaar communiceren, een kabel loopt naar een van de uiteinden, hier moet je gelijkstroom naartoe sturen, als het start, dan betekent dit dat het verwarmingsrelais mogelijk defect is of dat de kabel is doorgesneden, controleer het in ieder geval eerst om een beslissing te kunnen nemen over reparatie, het is niet ingewikkeld of buitenaards, veel succes en laat het ons weten