Zoek MDM

Bulletin

Probleem met airconditioning

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 1 maand geleden #22937 door handmatig-mechanisch
Airconditioning probleem Geplaatst door manual-mecanica
Hallo allemaal, dit is de eerste keer dat ik op dit forum post en mijn probleem is dat de airconditioning in mijn auto (Peugeot 206 '99 XTD 70 pk) steeds stopt en weer aangaat als de auto stationair draait. Als de auto draait, werkt hij perfect. Ik heb al geprobeerd de stationair toerental te verhogen, maar het probleem blijft bestaan. Ik denk dat ik de thermostaat heb vervangen. Ik weet het niet helemaal zeker, want ik heb niet veel verstand van mechanica. Bedankt, met vriendelijke groet.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 1 maand geleden #23120 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Airconditioningprobleem
Dit overkwam mij ook met mijn Peugeot 306.

Eerst verving ik de accu, het leek alsof hij niet genoeg vermogen had, het lag niet aan de accu,
toen aan de injectorafdichtingen, het leek alsof het brandstofmengsel arm werd en daardoor liep ik slecht stationair, maar in het begin liep hij prima.
Toen moest ik de condensor vervangen, er lekte benzine uit de airconditioning, waardoor de airco begon te werken.
Toen brak de luchtregelaar naast de carrosserie en bevroor.
Daarna de luchtregelaar of klep die de lucht laat afkoelen als de temperatuur in de auto stijgt, deze klep zorgt ervoor dat het stationair toerental op en neer gaat. Trouwens, het overkwam me vandaag weer en wat gebeurde er? Was de benzine op? Ik vind Peugeots totale troep, ze gaan overal kapot. Het beste is om hem weg te doen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 1 maand geleden - 14 jaar 1 maand geleden #23126 door handmatig-mechanisch
Om je te kunnen helpen, heb ik meer informatie over je probleem nodig.

Waarom stijgt het stationair toerental bijvoorbeeld als de airconditioning niet afhankelijk is van het motortoerental?

Ten tweede, is je systeem origineel of generiek?

Overigens, dit is niet tegenstrijdig of zelfs maar gemeen! Maar een accu zal nooit je airconditioning laten uitvallen, omdat de auto, of hij nu stationair draait of rijdt, nog steeds 14 volt heeft. Dat betekent dat de accu nooit spanningsschommelingen zal ervaren; de dynamo wel.
Laatst bewerkt: 14 jaar 1 maand geleden door .

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 1 maand geleden #23276 door handmatig-mechanisch
Als het systeem airconditioning heeft, stopt het automatisch wanneer de ingestelde temperatuur is bereikt. Als het systeem geen airconditioning heeft, moet u de gasvulling in het aircocircuit controleren. Als u het systeem op maximaal koelen instelt, zou het in ieder geval niet moeten stoppen als de gasvulling correct is.