Zoek MDM

Bulletin

stappensensor

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 1 maand geleden #22922 door handmatig-mechanisch
stappenmotorsensor Geplaatst door manual-mecanica
Ik heb een Fiat Siena uit 1999 met volledige injectie. Ik wil weten wat de functie is van de stappenmotorsensor. Het is de sensor in de luchtinlaat waar de auto accelereert. Ik denk dat hij werkt als een magneetventiel: hij opent en sluit de luchtinlaat. Ik weet dat hij kapot is, want als ik de kabels loskoppel, blijft hij werken. Ik zou het op prijs stellen als iemand meer weet over deze sensor en me kan helpen en een zeer gedetailleerde uitleg kan geven. Ik kom uit Venezuela.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 1 maand geleden #22933 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: stappenmotorsensor
om te beginnen is het geen sensor maar een actuator en wordt het een klep of stappenmotor genoemd. In uw voertuig in het bijzonder hebt u een IAC-klep van het type magnetische Marelly geïnstalleerd. Het is een staaf die in en uit een intern kanaal in het inlaatlichaam gaat. Deze staaf heeft een slag van ongeveer 8 mm en is verantwoordelijk voor het handhaven van een stabiel stationair toerental. Het werkt ook als een soort pacemaker bij auto's met carburateur bij het starten. Deze kleppen kunnen worden verwijderd en gereinigd met twee schroeven die het aan de carrosserie bevestigen, tenzij u het brandsysteem hebt, wat een complete samenstelling is inclusief TPS. U haalt het eruit, maakt het schoon, maakt de behuizing schoon, koppelt de accu een minuut los, sluit het aan en speelt 5 keer door het contact te openen en te sluiten met een periode van 15 seconden tussen de omwentelingen. Dan start u en zou het stationair toerental moeten stabiliseren. Veel succes.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 1 maand geleden #22938 door handmatig-mechanisch
Hallo, als je hem loskoppelt en het blijft hetzelfde, kan het zijn dat deze IAC-klep AL beschadigd is, maar hij kan OOK vuil en vastzitten, en de terugslagveer zit vast. DAAROM BLIJFT DEZE HETZELFDE WANNEER JE HEM LOSKOPPELT. Het is een elektrische klep, maar zijn werking is mechanisch. Begrijp je? Er is een oplossing voor
met een goede reiniging.
MAAR HOE IS JE MINIMUM (STATIONAIR)? JE ZEG NIET OF JE HEM VERSNELLING, UITSLUITING OF IETS ANDERS
? DEZE KLEPPEN ZIJN AL GEKALIBREERD MET EEN EERSTE UITGANGSMETING DIE OP DE IAC-KLEP ZELF STAAT.
OM DIE REDEN KUN JE, WANNEER JE HEM REINIGT EN WEER AANPLAATST,
JE MOTOR ONBEDOELD
KRIJGT. DOE HET MET EEN MONTEUR DIE JE VERTROUWT.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 1 maand geleden #23074 door handmatig-mechanisch
Bedankt voor de hulp. Zou deze klep verbrand kunnen zijn? Ik heb hem verwijderd, schoongemaakt en de contacten gecontroleerd. Hij heeft vier pinnen en ik merk dat er geen doorverbinding is, of is dit normaal?