Zoek MDM

Bulletin

Startproblemen bij de KTM LC4 620 uit 1995

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 1 maand geleden #22819 door handmatig-mechanisch
Startproblemen met de KTM LC4 620 uit 1995 Geplaatst door manual-mecanica
Hoi, ik heb een KTM LC4 620 uit 1995, maar ik krijg hem moeilijk aan de praat. Ik denk dat de kracht uit de decompressor komt, maar ik heb iemand nodig die bekend is met dit soort motoren om me te helpen. Zoals je je kunt voorstellen, heeft hij geen startmotor, en mijn linkerbeen gaat aanvoelen als Nadals arm.

Bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 1 maand geleden #22877 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Startproblemen bij een KTM LC4 620 uit 1995
Het is moeilijk om de oplossing voor je probleem te vinden; je hebt weinig informatie gegeven. Houd er rekening mee dat het een vrij grote motor is om te kickstarten. Stel eerst de decompressiekabel af volgens de handleiding. Stel vervolgens, zodra de motor gestart is, het stationair toerental af. Dit is een belangrijke aanpassing om deze motoren aan de praat te krijgen. Als de motor koud is, start je met de choke en zonder gas te geven. Als de motor warm is, geef je ook geen gas, soms maar een beetje. Als de motor dan nog steeds niet start, heb je mogelijk een lage compressie, en dat is ernstiger. Vervang de zuigerveren, stel de kleppen af, reviseer de cilinder.
Ik hoop dat ik je geholpen heb. Met vriendelijke groet, Josep.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 1 maand geleden #22885 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Startproblemen bij een KTM LC4 620 uit 1995
Oké. Ik zal de handleiding eens bekijken (ik heb niet gezien waar de decompressor staat) en je laten weten of ik iets kan vinden.
De verkoper deed het bij de eerste of tweede poging prima, maar ik lijk het niet te kunnen en hij heeft ook al van telefoon gewisseld, dus ik ben een beetje de weg kwijt en heb weinig geld om hem naar een winkel te brengen en een paar kleine aanpassingen te laten doen.

Bedankt.