Zoek MDM

Bulletin

Ik ben een Subaru- en Mitsubishi-monteur

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 4 maanden geleden #22780 door handmatig-mechanisch
Ik moet u vertellen dat ik als monteur altijd al heb geweten dat na een motoronderhoudsbeurt de olie en het filter na de eerste 2.000 km ververst moeten worden om de metaaldeeltjes te verwijderen die vrijkomen na slijtage van de metalen van het hoofdlager en de drijfstang, naast al het afval dat kan ontstaan. Weet iemand waar een rapport te vinden is dat deze beslissing bevestigt, zodat ik ondersteund kan worden? Ik heb namelijk een klant die dit niet heeft gedaan, de waarschuwing heeft genegeerd en vreest voor schade na de onderhoudsbeurt, wat niet gering is. Ik zou graag gegevens of pagina's ontvangen die mij kunnen ondersteunen.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 4 maanden geleden #22784 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Ik ben een Subaru- en Mitsubishi-monteur
Hallo, ik ben autotechnicus en eigenaar van een garage. Ten eerste hoef je jezelf niet te beschermen als je een klant hebt die zijn garantie is kwijtgeraakt. Je moet de uitgevoerde werkzaamheden en de garantieperiode op de leveringsbon vermelden, samen met een aantekening van de olie- en filtervervanging. En vergeet niet dat de klant niet altijd gelijk heeft. Je moet gewoon weten hoe je hun twijfels moet interpreteren, want wij zijn de experts.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 4 maanden geleden #22785 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Ik ben een Subaru- en Mitsubishi-monteur
Bedankt voor je opmerkingen, ze bevestigen mijn vertrouwen in mechanica en mijn veiligheid. Ik ben dankbaar.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 4 maanden geleden #22799 door handmatig-mechanisch
Hallo juaitrot, ik ben ingenieur in machines en voertuigen. Het klopt dat klanten altijd gelijk willen hebben, maar dat is niet altijd het geval. Wat uw vraag betreft: de olie mag niet ververst worden. Dit gebeurt alleen voor de veiligheid. Als u dit aan de klant hebt verteld en hij heeft niet naar u geluisterd en u hebt bewijs van het uitgevoerde werk, dan zou u geen problemen moeten hebben. Als u wel op de hoogte wordt gesteld en de klant luistert niet naar uw aanbevelingen, dan is de fout bij de klant en niet bij het uitgevoerde werk. Maar het is altijd beter om alles schriftelijk te laten en de klant te vragen de bon te ondertekenen voor de zekerheid. Maar maak u geen zorgen, er zal niets gebeuren als de motor met deze olie blijft draaien, zal hij niet afslaan.