Zoek MDM

Bulletin

PROBLEEM MET BRANDSTOFPOMP

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 6 maanden geleden #22729 door handmatig-mechanisch
PROBLEEM MET DE BRANDSTOFPOMP Geplaatst door manual-mecanica
Ik heb uw hulp nodig met de brandstofpomp van mijn Chevrolet Malibu uit 1998, met een 6-cilinder 3.1L-motor. Het probleem is dat er geen brandstof meer wordt ingespoten. Ik heb het brandstoffilter gecontroleerd, dat erg vuil was, en vervangen. Het werkte weer en we hebben zonder problemen gereden tot we op onze bestemming aankwamen. Op de terugweg wilde de auto niet meer starten. Ik tikte tegen de tank en toen startte hij weer. Mijn vraag is: is de pomp defect of is er iets anders aan de hand? Ik hoor de pomp werken en ik heb de tank al gecontroleerd, die ziet er niet vuil uit. Hoe kan ik controleren of de pomp goed werkt? Alvast bedankt voor uw hulp en God zegene u. :(

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 6 maanden geleden #22738 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: PROBLEEM MET BRANDSTOFPOMP
Roquefor, het beste is om de pomp te verwijderen en buiten te testen. Als je tegen de tank tikt en hij het weer doet, kan het zijn dat de elektrische connector los zit, of, wat vaker voorkomt, dat de pomp vastgelopen is na een tijdje draaien. Ik had precies hetzelfde probleem met een Chevrolet; ik heb de pomp vervangen en het was opgelost. Verwijder de pomp en laat hem buiten draaien tot hij het begeeft. Tik ertegen; als hij het weer doet, is het de pomp. Zo simpel is het.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 6 maanden geleden #22742 door handmatig-mechanisch
Bedankt voor je reactie. Ik heb de tank al verlaagd, maar ik weet niet hoe ik hem moet testen. Hoe dan ook, ik ga offertes voor de pomp opvragen, want ik denk dat die wel duur is. Doei en God zegene je. Ik laat je later weten hoe het gaat.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 6 maanden geleden #22764 door handmatig-mechanisch
vriend, om het buiten te testen hoef je alleen maar de pomp van stroom te voorzien met een accu, hij heeft twee positieve en negatieve kabels, als er meer kabels zijn, dan zijn die voor de vlotter en de niveaumarkering, die zijn niet duur, succes.