Zoek MDM

Bulletin

Mijn Kever stikt bij het starten

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 4 maanden geleden #22710 door handmatig-mechanisch
Mijn Kever slaat af bij het starten. Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo, ik heb een Kever met carburateur uit 1972 en ik heb een probleem. Als ik gas geef, hapert hij en slaat hij af. Ik moet hem een tijdje laten staan en hij start moeilijk. Wat zou het kunnen zijn?

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 4 maanden geleden #22713 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Mijn Kever slaat af bij het starten.
Hallo, het zou goed zijn als u meer informatie kon geven, aangezien een carburateur over het algemeen verzuipt bij stationair draaien of vol vermogen, niet alleen bij het starten. Meer informatie zou beter zijn. Om het verzuipprobleem op te lossen, moet u de brandstofinlaat controleren, controleren of deze goed sluit en of er geen "rommel" lekt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 4 maanden geleden #22714 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Mijn Kever slaat af bij het starten.
Nee, hij slaat niet af bij stationair draaien, maar als ik hem start en hij rijdt minder dan 1 km, trap ik het gaspedaal in en alsof er niets is gebeurd, slaat hij af en moet ik even wachten voordat hij weer aanslaat. Ze vertelden me dat het ook de condensator zou kunnen zijn die kapot is en dat de warmtebron niet meer werkt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 4 maanden geleden #22736 door handmatig-mechanisch
een vraag vriend, zijn je bougies erg zwart of komen ze er prima uit? Dat is om overtollige brandstof uit te sluiten. Als je teveel brandstof hebt, zijn er drie situaties mogelijk: de lage hals sluit niet, de naald zit vast of de vlotter staat te hoog. Controleer ook je brandstofpomp, die kan dit probleem ook veroorzaken. Ik denk dat het een carburateur is met slecht condensaat, waardoor de auto niet start. Oh, en kijk ook eens naar de verdelerkap en de rotor zelf. Kijk eens naar de Fiat 147 met die pan, waardoor de auto oververhit raakte en de rotor niet werkte. Niemand weet waarom ze dat alleen deden, hahaha, succes.