Zoek MDM

Bulletin

Code P0300 en opwarmen Mazda Protege automaat

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 1 maand geleden #22678 door handmatig-mechanisch
Nou, mijn naam is Pablo, ik kom uit Nicaragua. Ongeveer een week geleden heb ik een onderwerp geplaatst over het kloppen van mijn Mazda Protege. Ik heb er problemen mee gehad. Ik ga je een beetje over het verhaal vertellen. Ongeveer een jaar geleden brandde de cilinderkoppakking door. Deze is vervangen en gerepareerd. Sindsdien klopte de motor nog steeds bij lage toerentallen, maar nu is het sterker. Ongeveer drie maanden geleden had ik problemen met de code p0300. Toen de motor op bedrijfstemperatuur was en vanaf nul toeren startte, leek het alsof hij stikte. Na een paar seconden koppelde hij zich aan en startte hij. Ik heb hem al gerepareerd. Ik heb de brandstofpomp vervangen en een afstelling gedaan. Hij werkte goed, maar nu is het sterke kloppen terug. Het probleem dat blijft bestaan als hij start en dat temperatuurproblemen geeft, is dat hij niet veel water verbruikt. Ongeveer twee glazen water per dag en ik rijd er elke dag 100 km mee. Ik heb de radiator al geraakt en het bleef aanhouden. Ik heb hem vervangen en het blijft problemen geven. Ik heb hulp nodig, ik stel het bij voorbaat op prijs.
P.S.: HET IS AUTOMATISCH

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 1 maand geleden #22679 door handmatig-mechanisch
Reactie van de handmatige monteur op het onderwerp Re: code P0300 en automatische warming-up van de Mazda Protege
Hallo..!!! Het eerste wat u moet doen, is controleren of er koelvloeistof lekt. Zet de auto bij voorkeur op een betonnen ondergrond en kijk waar de druppels zitten. Als de druppels bijvoorbeeld iets naar links zitten als u van voren naar de auto kijkt, kan het de waterpomp zijn. Zit de druppel iets meer naar het midden, dan kan het een blokkeerplug of een verwarmingsslang zijn. Als de radiator nieuw is, is het verstandig om de plug te vervangen, zodat de tamito die de radiator voedt, werkt. Ook moeten de drukklemmen vervangen worden door handmatig vastgedraaide klemmen. Ik hoop dat u mij kunt helpen en weet hoe het probleem is. Groeten uit Honduras...

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 1 maand geleden #22681 door handmatig-mechanisch
Reactie van de handmatige monteur op het onderwerp Re: code P0300 en automatische warming-up van de Mazda Protege
Mijn vriend, het eerste wat je moet doen, zoals de schatting zegt, is controleren op koelvloeistoflekkage. Zo niet, dan zul je de distributieriem moeten controleren. Normaal gesproken weten de kreupele meesters niet hoe ze de distributieriem correct moeten afstellen bij het vervangen van cilinderkoppakkingen. Nog iets: hoeveel tienden is de cilinderkop gecorrigeerd?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 1 maand geleden #22688 door handmatig-mechanisch
Oké, wat mijn collega's zeggen, maar wees voorzichtig als je bougies niet buiten het water staan. Twee glazen water per dag is te veel. Het is veel en er is een probleem, min of meer belangrijk. Ik raad je aan om de bougies te verwijderen en hun staat te controleren. Als er water in zit, heb je een probleem met de cilinderkop, de pakking of het oppervlak ervan. Het kloppen kan komen door de afstelling of een slecht mengsel. Code p0300 geeft aan dat de cilinder niet werkt of dat er sprake is van een misfiring. Als dit gebeurt, kan dit door meerdere factoren komen, maar de meest voor de hand liggende zijn de bougiekabel, de injector en de compressie.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 1 maand geleden #22692 door handmatig-mechanisch
Hallo. Het geluid kan twee oorzaken hebben: klepverstelling of versleten lagerbussen (in de krukas of in de drijfstangbussen in de zuiger). Ik denk niet dat het waterverlies door het geluid komt, maar eerder door een kapotte cilinderkoppakking of een gescheurd motorblok. Dat is wat ik kan bedenken. Ik hoop dat ik je kan helpen. Miguel." Lamauto.com"