Zoek MDM

Bulletin

GOLF IV TDI 1.9 110 PK AHV MOTOR VEEL ROOK

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 2 maanden geleden #22484 door handmatig-mechanisch
GOLF IV TDI 1.9 110 PK AHV MOTOR VEEL ROOK Gepubliceerd door manual-mecanica
Nou, ik heb een Golf waarvan ik de gloeibougies heb vervangen, de kabel heb getest en niets start, hij geeft veel witte rook en stopt enzovoort tot 3 keer toe dat hij nu start en veel witte rook en een dieselgeur afgeeft, ik heb de vag-com erin gezet en hij geeft geen fouten, kan iemand mij helpen, groeten en alvast bedankt

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 2 maanden geleden #22491 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: GOLF IV TDI 1.9 110 HP AHV ENGINE VEEL ROOK
Witte rook duidt op de aanwezigheid van water in de verbrandingskamer. Het belangrijkste is om te achterhalen waar het vandaan komt. Mogelijk is uw tank vervuild of is er een defect in de cilinderkoppakking. Het is verstandig om de koude compressie van uw auto te meten om mogelijke oorzaken uit te sluiten.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 2 maanden geleden #22492 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: GOLF IV TDI 1.9 110 HP AHV ENGINE VEEL ROOK
Als hij niet start, dan is er geen compressie meer en moet het gewicht minstens 19 kilo zijn.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 2 maanden geleden #22495 door handmatig-mechanisch
Ik ben het ermee eens, maar het gebeurt alleen als het koud is. Als het warm is, start het normaal. De cilinderkop en cilinderkoppakking zijn minder dan een jaar oud, omdat een hydraulische inlaat kapot is gegaan en ik er een nieuwe in heb gezet. De koppeling had ook een dubbele massa en er is nog een enkele massa vervangen. De flowmeter ook, maar ik heb er geen Bosch in gezet. Ik heb er een Mercedes Pierburg in gezet en ik weet niet wat ik nog meer heb vervangen. Hij verbruikt niet veel olie, water, niets. Er lekt nergens olie uit de motor. Ik heb het inlaatspruitstuk schoongemaakt waar koolstofafzetting zat. Er is een groot vermogensverlies, omdat ik denk dat het de turbo of de intercooler kan zijn. Omdat de klep kapot is, zit die vol met olie. Je zult me niet vertellen dat ik hem weg moet gooien en een nieuwe moet kopen, maar ik ben er erg blij mee. Groeten

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 2 maanden geleden #22504 door handmatig-mechanisch
Vriend, doe een simpele test. Koop een additief voor de olie, eentje die de rookontwikkeling tegengaat en die de viscositeit van de olie juist verhoogt. Test ook het starten 's ochtends en de trekkracht van de auto. Als beide zaken verbeteren, heb je problemen met de zuigerveren. Als er niets gebeurt, controleer dan de gloeibougies. Als dat niet werkt, is er een probleem met de injectoren of de pomp.