Zoek MDM

Bulletin

Problemen met de distributie van mijn X Trail

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 6 maanden geleden #22452 door handmatig-mechanisch
Hallo allemaal, ik hoop dat iemand me kan helpen. Ik heb een Nissan X-Trail uit 2003 met een 2,5 liter benzinemotor en er komt een rammelend geluid uit de distributieketting. Dit gebeurt af en toe. Ik heb de distributieriemset al vervangen, maar het geluid is niet weg. De oude set was nog in goede staat, aangezien de auto pas 72.000 km heeft gereden. Weet iemand wat het zou kunnen zijn?

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 6 maanden geleden #22453 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp : Problemen met de distributieriem van mijn X-Trail
Hoi vriend! Ik wilde je even aanraden om de spanrol van de multiriem te controleren, want ik had een klant met een soortgelijk probleem en het bleek de spanrol te zijn die rondzwaaide en een vreemd geluid maakte. Let op: ik heb het over de spanarm, niet over de poelie die hem spant. Ik hoop dat dit je helpt! Groetjes!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 6 maanden geleden #22470 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp : Problemen met de distributieriem van mijn X-Trail
Ik ben dit probleem met de riemspanner van de accessoire-aandrijving ook al bij verschillende X-Trails tegengekomen, dus het is zeer waarschijnlijk de oorzaak.

Je kunt de riem fysiek inspecteren terwijl de motor draait, en wanneer je het geluid hoort, zul je zien dat de riem trilt over het langste gedeelte tussen de poelies.