Zoek MDM

Bulletin

Problemen met de distributie van mijn X Trail

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 5 maanden geleden #22452 door handmatig-mechanisch
de distributieriem van mijn X Trail
Hallo allemaal, ik hoop dat iemand me kan helpen. Ik heb een X-Trail uit 2003 met een 2,5-liter benzinemotor en de distributieketting maakt een ratelend geluid. Dit gebeurt af en toe. Ik heb de distributieriemset al vervangen, maar het geluid is nog steeds niet weg. De distributieriemset die ik van de truck heb verwijderd, was in goede staat, want er staat 72.000 km op de teller. Weet iemand wat het zou kunnen zijn?

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 5 maanden geleden #22453 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: problemen met de distributie van mijn X Trail
HEY VRIEND! IK WIL JE AANRADEN DE SPANNER VAN DE ACCESSOIRERIEM TE CONTROLEREN, WANT IK HAD EEN KLANT MET EEN SOORTGELIJK PROBLEEM EN HET WAS DE SPANNER DIE SOMS ZWEEP EN EEN VREEMD GELUID MAAKTE. LET OP DE SPANNER (DE ARM), NIET DE ROL DIE SPANT... IK HOOP DAT IK JE GEHOLPEN HEB. GROETEN!!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 5 maanden geleden #22470 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: problemen met de distributie van mijn X Trail
Ik heb dit probleem ook ondervonden met de spanner van de accessoiregordel op verschillende X-Trails, dus de kans is groot dat het daar zit.

Je kunt de riem met draaiende motor bekijken en als je het geluid hoort, zul je zien dat de riem trilt over het langste stuk tussen de poelies.