Zoek MDM

Bulletin

Snelheidsmeter en dashboardverlichting werken niet

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 5 maanden geleden #22341 door handmatig-mechanisch
Goedemiddag,

ik heb een Plymouth Breeze uit 1998 met een 2.0-motor. Deze auto begint wat grijze haren te vertonen. Hij heeft een groot aantal mankementen, maar die heb ik beetje bij beetje opgelost. Het enige probleem dat blijft bestaan, is dat de snelheidsmeter het niet doet,
de dashboardverlichting en de dimmer het ook niet doen, de achterlichten het niet doen (het merkwaardige is dat het remlicht, de achteruitrijverlichting en de parkeerlichten het wel doen), en de claxon, die overigens niet zo goed werkt.

Ik heb alle zekeringen gecontroleerd en die zijn in orde. Blijkbaar is er een elektrisch probleem. Ik heb de aansluitingen van elk apparaat gecontroleerd en die krijgen geen stroom. Ik heb alles gecontroleerd en ik weet niet wat ik moet doen.

Heeft u suggesties om me uit dit probleem te helpen of een schema van het elektrische systeem van deze auto? Ik zou uw hulp zeer op prijs stellen!:woohoo:

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 5 maanden geleden #22344 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Snelheidsmeter en dashboardverlichting werken niet
Hoi,

ik ken die auto niet, en ik weet ook niet welk merk. Wat ik je wel kan vertellen, is dat ik ooit een kant van de verlichting had die niet aanging. Ik heb de zekeringen, de verlichting, enz. gecontroleerd. Toen ik de zekeringen controleerde, deed ik dat visueel. Toen ik ze met een tester controleerde, waren ze doorgebrand.

Controleer of er geen andere zekeringen of relais in de motor zitten.

Dat is alles wat ik kan bedenken.

Succes

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 5 maanden geleden #22345 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Snelheidsmeter en dashboardverlichting werken niet
Controleer de aardingspunten. Soms raken ze geïsoleerd en loopt er geen stroom naar de belasting.
Controleer ook het circuit vanaf de besturing. In een van die gevallen is er maar één connector of een losse pin.
Succes!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 5 maanden geleden #22354 door handmatig-mechanisch
Ivan, ik had een soortgelijk probleem en dat kwam door het alarm. Als het alarm afging, klonken de claxon, de dashboardverlichting, de parkeerlichten en zelfs de kentekenplaatverlichting, maar niet zoals gebruikelijk via de afstandsbediening. Ik moest de hele alarminstallatie controleren om de beknelde kabel te vinden en deze weer in de normale staat te brengen, en het probleem was opgelost. Dit is ter informatie, ik hoop dat je succes hebt.