Zoek MDM

Bulletin

Sentra B13 16v - Benzineverbruik. Carburateur leeg?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 2 maanden geleden #22213 door handmatig-mechanisch
Goedemorgen, ik hoop dat u mij kunt helpen. Ik heb een Nissan Sentra B13 16-kleppenmotor uit 1994. 15 tot 30 minuten na het uitzetten start hij moeizaam, na 3 tot 4 pogingen. Hij start direct, koud, of pas na een tijdje. Ik heb de carburateur schoongemaakt, maar hij doet het nog steeds niet. Ik ben ermee naar een Nissan-monteur geweest en hij vertelde me dat de carburateur slecht gemonteerd was. Hij heeft hem laten zakken, schoongemaakt en gezegd dat het hogedruksysteem verstopt was, dat het nog steeds hetzelfde was EN dat het verbruik was toegenomen van 40 km/gallon naar 30. Ik ben ermee naar mijn vorige monteur geweest en hij vertelde me dat de vacuümaansluitingen slecht waren en dat de sproeiers die ze hadden geplaatst te groot waren. Hij heeft de lagedrukklep van 125 naar 100 vervangen, de hogedrukklep van 135 naar 115 en de powervalve van 55 naar 35. Het verbruik verbeterde, maar als de motor koud is, schokt hij. En als ik op hoge snelheid rij (60, 70 km/u) en ik het gaspedaal volledig intrap en vasthoud om hem verder te laten accelereren, schokt hij ook. Ik moet dan matig accelereren om te voorkomen dat hij schokt. We kwamen er bij de monteur achter dat er benzine uit een van de vacuümslangen naar een sensor met vier slangen komt, waarvan er één uitmondt in het spruitstuk. Ik denk dat het meest urgente probleem de vacuümaansluiting van de carburateur is. Bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 2 maanden geleden #22214 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Sentra B13 16v - Benzineverbruik. Lege carburateur?
Het is het beste om een werkplaatshandboek te hebben en de vacuümslangen correct aan te sluiten. Zorg ervoor dat u ze allemaal weer aansluit om problemen te voorkomen als

u later vermogen verliest. Het is duidelijk uw carburateur. Onderzoek of de oorzaak ligt bij de bougies of bij benzine met een laag octaangehalte. Vermogensproblemen worden altijd veroorzaakt door een slecht mengsel, en daarom is de carburateur de oorzaak. Raadpleeg de werkplaatshandboeken van de voertuigen en zoek de catalogus.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 9 maanden geleden #27646 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Sentra B13 16v - Benzineverbruik. Lege carburateur?
Vriend, ik heb een soortgelijk probleem als jij. Als ik met de lichten aan rijd, loopt hij normaal, maar als ik de lichten uit doe, wordt hij zwaar. Ik heb het elektrische systeem laten controleren en hij zegt dat het de carburateur is. Ik heb hem laten wassen en de monteur zegt dat het de hersenen zouden kunnen zijn, maar ik weet niet wat ik moet doen of waar de hersenen zitten. De mijne is een Nissan Sentra B13 uit 1994 met 16 kleppen. Help me alsjeblieft. Mijn e-mailadres is

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 9 maanden geleden #27699 door handmatig-mechanisch
Goedemorgen, ik wil u graag laten weten dat het probleem dat ik had, is verbeterd. Tot slot:
- Ik heb premium benzine getankt om de koolstofafzetting in de kamers te reinigen die het ratelende geluid veroorzaakten.
- De vacuümleidingen van de carburateur waren niet goed aangesloten.
- Het benzineniveau in het inlaatspruitstuk van de carburateur daalde, wat de reden was voor het hoge verbruik, omdat er benzine boven het juiste niveau in het inlaatspruitstuk stroomde.
- Het mengsel van de carburateur is afgesteld op stationair draaien en de acceleratie is afgesteld.
- De waarden van de carburateursproeiers zijn momenteel in laag-hoog en vermogen: 105-125 en 35.
Wat uw probleem betreft, zou u kunnen denken dat u eerst het vacuüm van de airconditioning moet controleren, wat de acceleratie verhoogt wanneer de airco aan staat, en ten tweede het toerental moet kalibreren met de lichten uit. Laat ons weten hoe het gaat.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 4 maanden geleden #33537 door handmatig-mechanisch
Allereerst een hartelijke groet. Ik zou het op prijs stellen als u mij kunt vertellen hoe ik de aansluitingen voor de vacuümslang kan doorvoeren.