Goedemorgen, ik hoop dat u mij kunt helpen. Ik heb een Nissan Sentra B13 16-kleppenmotor uit 1994. 15 tot 30 minuten na het uitzetten start hij moeizaam, na 3 tot 4 pogingen. Hij start direct, koud, of pas na een tijdje. Ik heb de carburateur schoongemaakt, maar hij doet het nog steeds niet. Ik ben ermee naar een Nissan-monteur geweest en hij vertelde me dat de carburateur slecht gemonteerd was. Hij heeft hem laten zakken, schoongemaakt en gezegd dat het hogedruksysteem verstopt was, dat het nog steeds hetzelfde was EN dat het verbruik was toegenomen van 40 km/gallon naar 30. Ik ben ermee naar mijn vorige monteur geweest en hij vertelde me dat de vacuümaansluitingen slecht waren en dat de sproeiers die ze hadden geplaatst te groot waren. Hij heeft de lagedrukklep van 125 naar 100 vervangen, de hogedrukklep van 135 naar 115 en de powervalve van 55 naar 35. Het verbruik verbeterde, maar als de motor koud is, schokt hij. En als ik op hoge snelheid rij (60, 70 km/u) en ik het gaspedaal volledig intrap en vasthoud om hem verder te laten accelereren, schokt hij ook. Ik moet dan matig accelereren om te voorkomen dat hij schokt. We kwamen er bij de monteur achter dat er benzine uit een van de vacuümslangen naar een sensor met vier slangen komt, waarvan er één uitmondt in het spruitstuk. Ik denk dat het meest urgente probleem de vacuümaansluiting van de carburateur is. Bedankt.