Zoek MDM

Bulletin

verzoek om informatie

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 5 maanden geleden #21948 door handmatig-mechanisch
Verzoek om informatie Geplaatst door manual-mecanica
Ik moet de distributieriem vervangen van een Volkswagen Pointer met een 1.6 Audi-motor. Ik heb hulp nodig bij het positioneren van de tandwielen, welke referentiepunten ik hiervoor op de motor kan vinden en welke voorzorgsmaatregelen ik moet nemen. Alvast bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 5 maanden geleden #21963 door handmatig-mechanisch
Reactie van de handmechanica op het onderwerp Re: Verzoek om informatie
vriend, de beste manier is om bougie nummer één te verwijderen en de krukas te draaien totdat de zuiger in het bovenste dode punt staat. Controleer vervolgens of er markeringen zijn die overeenkomen met de markeringen op de motor. Als dit niet het geval is, draai de krukas dan nog een keer rond en kom op hetzelfde punt. Als er nog steeds niets is, maak dan zelf markeringen voordat u de riem verwijdert. Een paar markeringen tussen de distributieriem en de getande poelies en andere met betrekking tot de poelies en de motor. Op deze manier wordt het makkelijker om af te stellen. Succes.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 5 maanden geleden #22052 door handmatig-mechanisch
Reactie van de handmechanica op het onderwerp Re: Verzoek om informatie
De stappen die u moet volgen als het een verdeler is, controleer of zuiger 1 in het bovenste dode punt staat door bougie 1 te verwijderen en op het koppelingsvliegwiel vindt u een DTC-markering die moet worden uitgelijnd met de pijl die u hebt uitgelijnd. Begin met de demontage en zoek de poelies aan de voorkant. Maak de spanrol los en zorg ervoor dat u de markeringen niet verplaatst. Ga verder met het verwijderen van de band. Ga in omgekeerde volgorde te werk voor de montage. VERVANG ALTIJD DE SPANROL EN DE BAND