Zoek MDM

Bulletin

verzoek om informatie

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 7 maanden geleden #21948 door handmatig-mechanisch
Informatieverzoek. Geplaatst door manual-mecanica
Ik moet de distributieriem vervangen van een Volkswagen Pointer met een Audi 1.6-motor. Ik heb advies nodig over de juiste positionering van de tandwielen, welke referentiepunten ik op de motor kan vinden voor deze klus en welke voorzorgsmaatregelen ik moet nemen. Alvast bedankt

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 7 maanden geleden #21963 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp : Re: Verzoek om informatie
De beste manier, mijn vriend, is om bougie nummer één te verwijderen en de krukas te draaien totdat de zuiger zich in het bovenste dode punt bevindt. Controleer dan of er markeringen op de motor overeenkomen. Als er geen overeenkomsten zijn, draai de krukas dan opnieuw totdat je hetzelfde punt bereikt. Als er nog steeds geen overeenkomsten zijn, maak dan zelf markeringen voordat je de riem verwijdert: enkele tussen de riem en de getande poelies, en andere ten opzichte van de poelies en de motor. Dit maakt het afstellen van de distributie veel gemakkelijker. Succes!.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 7 maanden geleden #22052 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp : Re: Verzoek om informatie
De stappen die u moet volgen bij een motor met verdeler zijn: controleer of zuiger 1 zich in het bovenste dode punt bevindt door bougie 1 te verwijderen. Op het koppelingsvliegwiel vindt u een DTC-markering die moet worden uitgelijnd met de pijl. Zodra alles is uitgelijnd, kunt u beginnen met de demontage. Aan de voorzijde vindt u de poelies. Maak de spanrol los, let er daarbij op dat u de markeringen niet verschuift. Verwijder vervolgens de riem. Monteer alles in omgekeerde volgorde. VERVANG ALTIJD DE SPANROL EN DE RIEM