Zoek MDM

Bulletin

Acceleratie en deceleratie van een Renault Twingo

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 2 maanden geleden #21766 door handmatig-mechanisch
Acceleratie en deceleratie van een Renault Twingo Gepubliceerd door manual-mecanica
Goedenavond, forumleden. Ik heb een Renault Twingo uit 2005 en heb al een tijdje last van een probleem met accelereren en remmen. Het verdwijnt en komt na een paar dagen weer terug. Ik heb het gasklephuis, de bougiekabels en de bougies vervangen, maar het probleem blijft bestaan. Ik ben naar de dealer geweest en die vertelde me dat het de computer is. Wie kan me helpen? Heeft iemand ervaring met een soortgelijk geval? Ik wil geen geld blijven verspillen. Bedankt voor de hulp.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 2 maanden geleden #21778 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Acceleratie en deceleratie van een Renault Twingo
Hetzelfde gebeurde met een Mazda en het lag aan de computer. Wat je kunt doen, is de negatieve accu loskoppelen, ongeveer 3 minuten wachten en hem dan weer aansluiten. Open en sluit vervolgens, voordat je de motor start, het contact ongeveer 4 keer met tussenpozen van 20 seconden en start dan de motor om te zien wat er gebeurt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 2 maanden geleden #21779 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Acceleratie en deceleratie van een Renault Twingo
Sorry, heeft u al gecontroleerd of de slangen in goede staat zijn en er geen valse luchtinlaten aanwezig zijn?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 2 maanden geleden #21791 door handmatig-mechanisch
Bedankt vriend, ik ga je advies ter harte nemen en laat me dan weten hoe ik ga vertrekken.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 2 weken geleden #23886 door handmatig-mechanisch
Hé Roniel, hoe gaat het? Heb je het probleem met je Twingo kunnen oplossen? Ik heb een Twingo en die heeft hetzelfde probleem. Ik heb de injectoren laten reinigen, een nieuwe IAC-klep gekocht, maar niets is meer hetzelfde. Het enige probleem is dat de airco (compressor) vóór het onderhoud heel vaak aan en uit sloeg. Ik kan me voorstellen dat de auto zelfs de minimumsnelheid niet aankon. Ik moest flink gas geven om de compressor te activeren. Nu is alles vervangen en is het onderhoud uitgevoerd, maar de storing blijft bestaan? Met vriendelijke groet.