Zoek MDM

Bulletin

Beperkende werking, vermogensverlies bij accelereren Hyundai

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 5 maanden geleden #22110 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Beperkende werking, vermogensverlies bij accelereren Hyundai
Hallo,

als ik probeer te accelereren om meer vermogen te krijgen, voelt het alsof hij vastzit, en de toerenteller ook. Het is alsof hij een begrenzer heeft. Dit overkomt mij regelmatig. Ik heb mijn koppeling laten vervangen, en na een tijdje leek het alsof hij weer kapot was. Toen vertelden ze me dat het kwam doordat het koppelingscircuit nooit ontlucht was. Ze ontluchtten het, en de koppeling werkte weer.

Volgens wat ze de monteur in de garage vertelden, zouden ze de koppeling na het ontluchten moeten afstellen, en hij vertelde me dat dat misschien de reden was waarom dit bij mij gebeurde.

Maar het klinkt allemaal een beetje vreemd. Wat denk jij?

Bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 5 maanden geleden #22115 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Beperkende werking, vermogensverlies bij accelereren Hyundai
Als het aan de koppeling lag, zouden de toeren soepel oplopen, maar de snelheid niet. Ik denk dat je nog een ander probleem hebt: als de koppeling plotseling opspringt en op snelheid komt, kan de uitlaatleiding verstopt zijn, door een kapotte katalysator, door vuil dat zich ophoopt in de uitlaatdemper of het schutbord, of door een probleem met de snelheidssensor of een slecht aangesloten massa. Is dit begonnen na het vervangen van de koppeling of daarvoor?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 5 maanden geleden #22123 door handmatig-mechanisch
Nou vriend, het probleem zit niet in de versnellingsbak of de koppeling, maar in de vermogenssensor. Deze auto's hebben geen MAF, maar een lambdasonde die in de inlaatkamer zit. Deze heeft vier kabels en wordt met een schroef vastgehouden. Als de sensor niet in de kamer zit, dan zit hij in het gasklephuis. Dat is het probleem. Ik hoop dat mijn hulp je helpt.