Zoek MDM

Bulletin

Beperkende werking, vermogensverlies bij accelereren Hyundai

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 5 maanden geleden #21733 door handmatig-mechanisch
Hallo allemaal,

ik heb het volgende probleem. Ik heb onlangs de koppelingsset vervangen en na een paar kilometer slipte ik weer. Blijkbaar was het koppelingsvloeistofcircuit vervuild. Dit was een week geleden. De afgelopen twee dagen merk ik dat de auto bij het accelereren aanvoelt alsof er een begrenzer op zit of dat de acceleratie wordt vertraagd, waardoor de acceleratie afneemt. Dit merk ik vooral wanneer ik hard in een versnelling druk om de auto kracht te geven, of wanneer ik in de 4e of 5e versnelling zit en hem naar 130 of 140 km/u wil pushen.

Ik heb het luchtfilter en de bougies gecontroleerd, en hoewel ze vervangen zouden kunnen worden, zijn ze niet in een staat die deze situatie zou veroorzaken, denk ik niet. Elke 20-30.000 km gebruik ik meestal brandstofinjectorreiniger, dus ik denk niet dat die ook vervuild waren. Ik heb de dealer gebeld en ze vertelden me dat het een sensor zou kunnen zijn die het krukas-toerental niet correct aangeeft, maar goed, de dealer is altijd snel met het melden van problemen met de krukas.

Ik dank u bij voorbaat voor uw reactie.

Met vriendelijke groet,

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 5 maanden geleden #21736 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Beperkende werking, vermogensverlies bij accelereren Hyundai
Hallo.
Ik wil graag meer technische informatie over uw voertuig. Noem het model, de motorinhoud, de kilometerstand en alle andere informatie die u kunt verstrekken.
Dank u wel.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 5 maanden geleden #21738 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Beperkende werking, vermogensverlies bij accelereren Hyundai
Hoi,

het is een Hyundai coupé met 1,6-liter benzinemotor en 150.000 km op de teller.

Weet je wat er mis kan zijn?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 5 maanden geleden #22009 door handmatig-mechanisch
Het probleem zou in de stuurwielsensor kunnen zitten. Heb je de ringtandwiel schoongemaakt? Verwijder de sensor, blaas er lucht in door het gat en test.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 5 maanden geleden #22033 door handmatig-mechanisch
Wat is het symptoom van de auto? Je geeft gas en het toerental gaat omhoog, maar de auto gaat niet sneller of hij blijft hangen, net als wanneer je wilt inhalen en je de verkeerde versnelling inschakelt.