Zoek MDM

Bulletin

Debietmeter en standaardmeting.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 3 maanden geleden #21473 door handmatig-mechanisch
Flowmeter en standaardmeting. Gepubliceerd door manual-mecanica.
Ik heb een Hyundai Accent 1.3i LS, die is uitgerust met een BOSCH F 00C 2G2 042 MAF (inlaatluchttemperatuursensor). Het lijkt een inlaatluchttemperatuursensor te zijn die gebruikmaakt van een diode, een metalen plaat (ik veronderstel voor de dichtheid) en een behuizing met twee sensoren en een klein verwarmingselement, binnen een ontwerp dat de stabiliteit van de meting lijkt te verbeteren.

Het symptoom is dat de auto gewoon snelheid verloor toen ik voluit accelereerde. Als ik de flowmeter loskoppel van de connector, werkt hij perfect, maar de emissiecontrole geeft een piek in koolmonoxide en een hoog percentage onverbrande brandstof aan, vooral bij stationair draaien. De storingsindicator gaat branden.

Ik heb de flowmeter goed schoongemaakt, maar nu verschijnt de controle niet als ik hem start, mits de motor koud is, en hij werkt prima. Als ik hem warm start, blijft hij niet stationair draaien, maar hij werkt prima.

De meetwaarden voor de voeding van de regeleenheid zijn 5 V en de thermische compensatie is 3,5-3-2 V, wat prima is. Ik heb echter een vaste waarde van 6,9 V op pin 1 en 0 V op pin 4, terwijl de gemeenschappelijke spanning (pin 3) al 0 V is. Mijn vraag is dus of er een extra signaal van het elektrische circuit op pin 4 nodig is, en welke waarde dat dan moet zijn.

Met vriendelijke groet,

Santiago.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.