Zoek MDM

Bulletin

probleem met ABS

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 7 maanden geleden #21406 door handmatig-mechanisch
ABS-probleem. Geplaatst door manual-mecanica
Hallo,

tijdens het repareren van een Golf GTI uit '99 die waterschade heeft opgelopen, heb ik ontdekt dat de ABS-module gloeiend heet wordt als ik de stekker beweeg, en dat er veel rook uitkomt. Ik dacht dat hij inmiddels wel helemaal droog zou zijn, maar dat lijkt niet het geval. Misschien heeft het water zelf de module beschadigd. Is dat mogelijk?

Naast de ABS-module heb ik ook de airbagmodule (onderdeelnummer 6Q0 909 605 F), die ook door het water beschadigd lijkt te zijn en niet werkt. Is er een manier om deze module uit te schakelen, zelfs als de airbags zelf niet functioneren?

Alvast bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 6 maanden geleden - 14 jaar en 6 maanden geleden #22556 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: ABS-probleem
Over het algemeen geldt dat wanneer connectoren nat worden, ondergedompeld raken of aan water worden blootgesteld, water een zeer goede elektrische geleider is. Droog de connectoren daarom goed af. Ze hebben de neiging veel vocht vast te houden. Zijn uw ABS-zekeringen doorgebrand?
Laatst bewerkt: 14 jaar en 6 maanden geleden door . Reden: spellingcorrectie

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 6 maanden geleden #22564 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: ABS-probleem
Hallo

, ik heb geprobeerd de connectoren te drogen, maar dat werkte niet. Uiteindelijk heb ik vorige week een nieuwe module van een autosloperij gekocht en geïnstalleerd. Alles werkt prima, behalve dat het waarschuwingslampje voor de tractiecontrole niet uitgaat. Ik ga er vandaag mee naar een auto-elektricien om te horen wat die ervan vindt...

Alvast bedankt.