Zoek MDM

Bulletin

probleem met ABS

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 3 maanden geleden #21406 door handmatig-mechanisch
ABS-probleem Geplaatst door manual-mecanica
Hallo,

tijdens het repareren van een Golf GTI uit '99 na een overstroming, ontdekte ik dat de ABS-module vlam vatte toen we de stekker losdraaiden en er veel rook uitkwam. Ik dacht dat hij volledig was opgedroogd, maar dat lijkt niet zo te zijn. Of heeft het water de module zelf aangeraakt? Is dat mogelijk?

Naast de ABS heb ik ook de AIRBAG-module met ref: 6Q0 909 605 F, die ook water lijkt te hebben bevat en niet werkt. Is er een manier om deze module uit te schakelen, zelfs als het apparaat niet werkt?

Met vriendelijke groet en alvast bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 1 maand geleden - 14 jaar 1 maand geleden #22556 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: ABS-probleem
Wanneer de connectoren nat worden, worden ze over het algemeen ondergedompeld in of blootgesteld aan water. Water geleidt stroom zeer goed, dus droog de connectoren goed af. Ze houden meestal veel vocht vast. Zijn de ABS-zekeringen niet doorgebrand?
Laatst bewerkt: 14 jaar 1 maand geleden door . Reden: spellingscontrole

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 1 maand geleden #22564 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: ABS-probleem
Hallo

, ik heb geprobeerd de connectoren te drogen, maar het werkte niet meer. Uiteindelijk heb ik een nieuwe module gekocht bij een sloperij en die vorige week geïnstalleerd. Alles werkt prima, behalve het tractiecontrolelampje, dat niet uitgaat. Ik breng hem vandaag naar de elektrozaak om te kijken wat ze me vertellen...

Met vriendelijke groet en hartelijk dank.