Hallo vrienden van het forum, ik heb een Chevrolet Blazer 4.3 Vortec uit 1995. Het probleem is dat de auto veel zwarte rook uit de uitlaat stoot en de motor hapert. Zo erg zelfs dat de bougies zwart zijn. Ik heb ze verwijderd en schoongemaakt en de motor is stabiel, maar na 20 minuten komt de storing terug. Ik heb de afstelling gedaan en niets. Ik heb de verdeler, de IAC en de elektronische EGR vervangen, de motor gescand en alleen de code P0300B verschijnt. Het is OBD1, maar er zit een OBD2-connector op. Ik heb ook een andere computer gekocht en niets. Ik heb de motor verlaagd en gerepareerd, want hij stootte ook blauwe olierook uit. Ik heb de kopkleppen gecorrigeerd, de zuigerveren vervangen, de cilinderbussen vervangen, de motor in elkaar gezet en als ik hem start, blijft het probleem bestaan: veel zwarte rook en volledig zwarte bougies. Nu merk ik dat cilinder 5 niet werkt en dat de bougie van cilinder 5 hem doordrenkt met olie. De motor hoort een misfire van de klep en als ik de tuimelaars op cilinder 5 losdraai, is hetzelfde het geval. Maar als Ik draai ze vast omdat ze op volle toeren draaien, waardoor de motor het begeeft. Ik heb de kop gedemonteerd en de klepzitting met het inzetstuk in de kop is in orde. Ik heb dit probleem nu ongeveer 20 dagen en ik weet niet wat ik verder moet doen. Ik zou graag willen dat u me helpt met mijn probleem, alvast bedankt.