Zoek MDM

Bulletin

NISSAN FIERA

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 3 maanden geleden #21302 door handmatig-mechanisch
NISSAN FIERA Gepubliceerd door manual-mecanica
Ik heb een vraag, als u mij kunt helpen... Ik heb een Nissan Fiera pick-uptruck uit 1995, dubbele cabine, handgeschakeld, benzine, TD27-motor. Mijn vraag is: ongeveer een maand geleden reed ik met de truck, ik stopte bij een stoplicht en toen ik verder wilde rijden, wilden de versnellingen niet inschakelen... ze werden stroef en er wilde niets inschakelen... met de motor aan, na een paar keer proberen met de versnellingsbak, lukte het me om het koppelingspedaal te pompen, maar niets... Ik kon hem zelfs in de tweede versnelling zetten... maar toen ik op het punt stond om weg te rijden, sloeg de auto af. Ik startte hem opnieuw en kon hem weer niet in de eerste versnelling zetten... Ik bleef het koppelingspedaal pompen totdat ik hem na 5 minuten in de tweede versnelling zette en de auto vrijkwam... maar ik reed langzaam. Ik bleef pompen en ik kon hem in de eerste versnelling krijgen en de auto reed weer normaal. Ik weet niet wat er is gebeurd... Maar ik kan je ook vertellen dat ik eerder heb gemerkt dat de truck wiebelt als ik uitstap en hem in de eerste versnelling zet. Hij schudt en schokt, dus ik moet hem langzaam optrekken tot ik in de tweede versnelling kom. Ik kan niet snel optrekken in de eerste versnelling omdat hij te veel wiebelt en afslaat... het lijkt alsof ik in de derde versnelling wil starten, zoiets... Ik weet niet of het een probleem met de koppelingsplaat is of met de compressie van de motor. Ik wil graag dat je het me uitlegt... voordat ik hem naar de monteur breng, zodat ik een idee heb wat het is en niet voor verrassingen kom te staan... Dank je wel.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 3 maanden geleden #21306 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: NISSAN FIERA
Hoi deljav, alles lijkt te wijzen op de hendel, maar wat je zei over pompen laat me in het midden. Loopt het pedaal leeg, is de druk weg? Controleer op vloeistoflekkage in de pomp of de cilinder. Groeten.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 3 maanden geleden #21324 door handmatig-mechanisch
Vriend, vrachtwagens zijn meestal uitgerust met een hydraulische koppeling. Als u bij het intrappen van het pedaal voelt dat er geen weerstand is, alsof de koppeling los zit, dan is er sprake van een probleem met de pomp of de hulpcilinder. Als dit niet het geval is, kan de koppelingsplaat ernstig versleten zijn. Dit defect brengt echter een ander symptoom met zich mee, namelijk slippen. U accelereert bijvoorbeeld in de eerste of tweede versnelling, of in een van de versnellingen, en hij lijkt te accelereren in neutraal. Als u de koppeling gaat demonteren, raad ik u aan om de complete koppelingsset te vervangen. Om veiligheidsredenen mag u dit soort onderdelen niet vervangen door oude onderdelen. Het kost u niets extra, alleen de vervanging. Een andere mogelijkheid is dat uw druklager hydraulisch is, maar dat het defect hetzelfde aanvoelt als het eerste dat ik noemde.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 3 maanden geleden #21410 door handmatig-mechanisch
Bedankt voor je antwoorden. Ik zal even reageren op wat Kikemec me vertelde... het koppelingspedaal biedt wel weerstand, ik denk niet dat het de koppelingspomp is... Ik heb ook geen last van het probleem dat de auto in neutraal lijkt te accelereren... blijkbaar zijn zij niet de oorzaak, maar het probleem blijft bestaan... ik heb echter gemerkt dat als ik hem 's ochtends aanzet en de motor iets warmer laat draaien dan normaal, zeg maar zo'n 8 tot 10 minuten, het probleem lijkt af te nemen... dat wil zeggen, het trillen of schokken voel je veel minder, zou dat er iets mee te maken kunnen hebben... de motor die voorverwarmt...? Vertel me maar wie de technici zijn...

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 3 maanden geleden #21418 door handmatig-mechanisch
Eigenlijk heeft het er niet zoveel mee te maken, want het zou sowieso beter moeten worden met rijden. Bovendien zit het probleem bij het schakelen, niet bij de motor.