Zoek MDM

Bulletin

Probleem met Nissan Frontier 3.5 v6 2000

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 3 maanden geleden #21127 door handmatig-mechanisch
Probleem met Nissan Frontier 3.5 v6 2000 Geplaatst door manual-mecanica
Hallo, jongelui, ik heb een probleem met mijn Frontier. Het probleem is dat de toerentallen instabiel worden als hij opwarmt en soms slaat hij af. Ze hebben de brandstofpomp en het filter al vervangen, maar het is nog steeds hetzelfde. Wat zou het kunnen zijn?

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 3 maanden geleden #21136 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Probleem met Nissan Frontier 3.5 v6 2000
Felipe, probeer de thermostaat eens te verwijderen om te kijken hoe hij reageert. Ik heb dat probleem bij Suzuki's gezien en het is de temperatuursensor die defect is, maar voordat je iets koopt, moet je hem testen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 3 maanden geleden - 14 jaar en 3 maanden geleden #21137 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Probleem met Nissan Frontier 3.5 v6 2000
Groeten Felipe, het is goed om te proberen, zoals Kikemec opmerkt voordat je tevergeefs investeert in sensoren (die al duur zijn), de sensor te testen door hem tot het uiterste te meten, in dit geval de temperatuursensor. Als je deze kunt verwijderen, meet dan de weerstand tussen de aansluitingen met een tester (voltmeter), noteer de waarde, plaats hem daar dan met een glas ijs en wacht ongeveer 30 seconden. Als je een merkbare variatie ziet, is hij functioneel. Als je de sensor niet kunt verwijderen, koppel hem dan los en meet de weerstand met een koude motor. Sluit hem vervolgens weer aan en start de motor tot hij warm is. Zet hem uit, koppel hem los en meet opnieuw. Zoals in het vorige geval, als er een merkbare variatie is, is hij in goede staat. Als hij statisch is of niet meet, moet hij worden vervangen. Ik hoop dat het je helpt.
Laatst bewerkt: 14 jaar 3 maanden geleden door .

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 3 maanden geleden #21436 door handmatig-mechanisch
OPGELOST
Bedankt voor je suggesties, maar uiteindelijk zat het probleem in de verdeler. Omdat er een lager in zat, was dat kapot :pinch: en de positiesensor zat vol met stukjes metaal :ohmy: Ze hebben hem schoongemaakt en het lager vervangen en dat was alles, geen enkel probleem.:woohoo:
Zoals we hier in Guatemala zeggen: BROOD VOOR JEZELF. Groeten.B)