Zoek MDM

Bulletin

LEKT ÉÉN VAN MIJN BOUGIES OLIE???

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 6 maanden geleden #21119 door handmatig-mechanisch
Hallo...
Ik heb een Mitsubishi Lancer GL 1.3 stationwagen, carburateur, modeljaar 93. Anderhalve maand geleden kreeg ik last van een ring omdat ik olie in een van de bougies pompte. Ik maakte destijds een lange rit en toen ik op mijn bestemming aankwam, voelde ik dat mijn auto vermogen verloor. Na controle ontdekte ik weer een natte bougie, dus besloot ik de compressie te testen en die was inderdaad erg goed, 125 µg/km. Ik heb vervolgens een compressieverhoger gemonteerd en daarmee werkte het prima.
Mijn vraag is wat er gebeurd zou kunnen zijn en wat de gevolgen zouden kunnen zijn als ik zo blijf rijden.
Ik waardeer de hulp alvast.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 6 maanden geleden - 14 jaar en 6 maanden geleden #21131 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: LEKT OLIE UIT ÉÉN VAN MIJN BOUGIES???
In het eerste geval moet u zich afvragen via welke sector de olie binnenkomt: via de cilinderkop (klepafdichtingen) of via de cilinder(s), of via de cilinderkoppakking, door een gebrekkige of onjuiste montage.
De schade zelf zit echter in de bougies door verstopping en in de katalysator, indien aanwezig, door de hoge gasindex (als u die heeft, repareer deze dan zo snel mogelijk, want de originele is erg duur). Daarnaast is er blauwe rook. Hoe hoger u gaat, hoe meer rook.
Wat u moet zeggen is 125 wat?
Omdat de druk hoog of laag kan zijn, en er verschillende soorten metingen zijn, kunt u dit meten met uw compressiemeter.
Laatst bewerkt: 14 jaar 6 maanden geleden door .

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 5 maanden geleden - 14 jaar en 5 maanden geleden #21200 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: LEKT OLIE UIT ÉÉN VAN MIJN BOUGIES???
Hallo!
Na revisie van een motor is een inloopperiode vereist, net als bij een nieuwe motor.
Alleen u en uw monteur kennen de mate van cilinderslijtage, en dus de speling tussen cilinder en zuiger, en de speling tussen de nieuwe zuigerveren. En de procedure voor het reviseren van de zuigerveren. De hoeveelheid braam (de trede bovenaan de cilinder) en de verwijdering ervan.
Laten we aannemen dat de auto tijdens die lange reis na de eerste warming-up is gestart, dat er geen acceleratie heeft plaatsgevonden, dat het oliepeil en de oliekwaliteit correct waren en dat de motor met een gematigde snelheid van 80 tot 90 km/u is gereden.
Als de compressiemeting van de motor normaal is, lijkt het erop dat de motor een of meer beschadigde klepsteeloliekeerringen heeft. (Zijn ze tijdens de reparatie vervangen? Zijn ze correct gemonteerd?)
Aan de andere kant, zijn de bougies nieuw gemonteerd? Werken ze naar behoren?
Rijden met een olieverbrandende motor brengt economische en milieuproblemen met zich mee.
Ik hoop dat ik u geholpen heb.
Laatst bewerkt: 14 jaar en 5 maanden geleden door . Reden: Errata

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 5 maanden geleden #21226 door handmatig-mechanisch
B) VEKMAN, de eerste stap is een cilinderlektest om te bepalen hoe, of waar, de olie naar de bougie lekt. Vertel me hoe het ging en ik help je.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 5 maanden geleden #21310 door handmatig-mechanisch
Hallo, het is ook belangrijk om te onthouden dat bij een nieuwe motor de zuigerveren tegen de cilinderbus moeten aanliggen en de motor blootstellen aan hoge toerentallen.
Zijn de kleppen nieuw? Zijn de klepgeleiders nieuw? Zoals mijn collega's hierboven al zeiden, moet je dingen gaan uitsluiten. Het is mij overkomen met een dieselmotor waar olie lekte, en het was de klepafdichting die niet paste omdat het een niet-origineel onderdeel was. Ik hoop dat dit je enigszins geholpen heeft.
Met vriendelijke groet