Zoek MDM

Bulletin

Daewo Lanos 2002

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 6 maanden geleden #21051 door handmatig-mechanisch
Daewo Lanos2002 Geplaatst door manual-mecanica
Goedemiddag. Mijn auto loopt onregelmatig stationair. Ik heb de massakabels naar de motor gecontroleerd en twee losse zwarte kabels gevonden. Toen ik er één aansloot, stabiliseerde de auto stationair, maar bleef hij stilstaan. Toen ik de andere aansloot, keerde de motorinstabiliteit terug. Kan iemand me helpen met een schema of de informatie die ik nodig heb om het probleem op te lossen? Het is dringend. Dank u wel.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 6 maanden geleden #21057 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Daewo Lanos2002
Je zou specifieker moeten zijn over de vraag of de auto op welke manier dan ook beweegt, of helemaal niet, of dat het gewoon een probleem is van stationair draaiende instabiliteit. Ik zou beginnen met het bekijken van de gegevens van de auto, of het mengsel rijk of arm is, en of het TPS-signaal fluctueert, zelfs wanneer het gaspedaal niet wordt aangeraakt. Het zou een ontbrekende aardingspen kunnen zijn, of in gevallen met slechts één lambdasonde zou de sensor kapot kunnen gaan, zoals in het geval van de Chevy Monza. Je zou ook de MAP kunnen loskoppelen als die er een heeft. Injectiesystemen verschillen per land en er kan een ander type luchtmassameter worden geleverd. Maar het is erg nuttig voor mij om de live gegevens van de auto te analyseren om een storing te diagnosticeren.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 6 maanden geleden - 14 jaar en 6 maanden geleden #21065 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Daewo Lanos2002
Heb je de ontstekingsvolgorde van de motor gecontroleerd? Mogelijk zitten de bougiekabels (dikke zwarte draden) verkeerd om. De ontstekingsvolgorde is 1-3-4-2 , niet 1-2-3-4. Dit is de basis, maar niet iedereen kent het. De draden worden willekeurig aangesloten. Je moet letten op de stabiliteit van de beweging.

De cilinderinhoud kan echter te wijten zijn aan het koppelingssysteem, dat versleten of slecht afgesteld is.
Laatst bewerkt: 14 jaar 6 maanden geleden door .