Zoek MDM

Bulletin

Hoog brandstofverbruik in de Fiat Tipo 1.6 19

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 6 maanden geleden #21026 door handmatig-mechanisch
Hoog brandstofverbruik in de Fiat Tipo 1.6 19. Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo vrienden, ik heb een Fiat Tipo 1.6 uit 1996, en hij is echt een sleur, hij haalt 15 km/l en is al leeg. Ik heb alles geprobeerd, maar niets. Ik heb dringend advies nodig over de oplossing. Bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 6 maanden geleden #21036 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Hoog brandstofverbruik bij de Fiat Tipo 1.6 19
Controleer de compressiedruk volgens het werkplaatshandboek. De cilinders moeten qua druk zoveel mogelijk gelijk zijn aan elkaar. Het maximale verschil tussen minimum en maximum mag 5 psi zijn (controleer dit met alle bougies verwijderd om te zien of er druklekken zijn). Controleer de bougies met hun respectievelijke speling tussen de uiteinden (speling tussen de uiteinden = scheiding tussen de uiteinden) en zonder lekkages door vastdraaien of interne breuken (u kunt zien dat ze verwijderd zijn, omdat er vlekken op het keramiek zitten alsof er door druk roest is vast komen te zitten. Deze kenmerken worden niet door iets weggehaald). Controleer de bougiekabels die in hun respectievelijke weerstanden zitten, want hoe hoger de weerstand, hoe lager de vonkspanning. Dit is de sleutel om de basisstaat van uw motor te controleren, en dus de km/liter. Ik raad u echter ook aan om al deze controles uit te voeren, zoals het controleren van de brandstofdruk of het gas.
Maar als alles in perfecte staat is, moet je consequent zijn en nadenken over hoe ik rijd vanwege het te hoge toerental voor de betreffende snelheid (het is niet raadzaam om op lage snelheid te rijden met een hoge versnelling of omgekeerd een lage versnelling bij hoge snelheid), en ook rekening houden met het feit dat het verbruik in de stad meer toeneemt dan op de snelweg vanwege de opeenvolgende stops.B) B) B) :lachen: :lachen: :lachen:

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 6 maanden geleden #21050 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Hoog brandstofverbruik bij de Fiat Tipo 1.6 19
Hoi William Bolaños.
15 km/gallon is te veel. Ik neem aan dat je blauwe of grijze rook hebt. Controleer de uitlaat op vocht, ook als de cartertemperatuur oploopt, en controleer de bedrijfstemperatuur. Zoals Musculoroots je vertelt, controleer de compressie en de staat van de bougies. Heb je onlangs reparaties gehad? Je moet de ontstekingstiming controleren. Succes,
Miguel.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 6 maanden geleden #21078 door handmatig-mechanisch
Vriend, hetzelfde gebeurt met de Fiorino. Hier in Chili kunnen er twee dingen gebeuren. Als het een 1.6-motor met dubbele nokkenassen is, zoals de Bravo of Palio, kan het een probleem met de afstelling zijn. Als de kleppen iets zijn afgesteld, moet je de kleppen opsturen om ze te laten afstellen en klaar. Succes.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 6 maanden geleden #21087 door handmatig-mechanisch
Aan mijn nieuwe vrienden kikemec, servilimit en musculoroots: hartelijk dank voor jullie reacties. Ik weet zeker dat ze erg behulpzaam zullen zijn bij dit probleem met mijn voertuig. Zodra ik ze in de praktijk heb gebracht, laat ik jullie de resultaten weten. Heel erg bedankt. Een knuffel vanuit Bogota, Colombia, 2600 meter dichter bij de sterren.