Zoek MDM

Bulletin

Pontiac G3 2008 koude start, natte bougies.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 4 maanden geleden #20942 door handmatig-mechanisch
2008 Pontiac G3 koud gestart, bougies nat. Gepubliceerd door manual-mecanica.
Hallo mensen, ik weet niet of er een bericht is om mezelf voor te stellen, maar hier is hij dan: ik kom uit Mexico en ik heb een Pontiac G3 1.6L 16-kleppen automaat uit 2008.

Ik heb een aantal details, deze auto heeft me toevallig veel problemen bezorgd nadat de garantie is verlopen hahaha:

Bij een koude start "ratelt", "trilt", "schokt" en stabiliseert hij zich als hij opwarmt. Af en toe gaat het Check Engine-lampje branden, ze zeggen dat het moet branden om het te scannen, toevallig brandt het nooit als ik hem naar de garage wil brengen haha. Twee van mijn bougies worden nat (waar de kabels op aansluiten), ik neem aan dat het olie is, na 3 jaar gebruik betwijfel ik ten zeerste of het de zuigerveren zijn... ze zeggen dat het de pakking zou kunnen zijn omdat mijn bougies nat worden... zo ja, hoeveel kost het om die te vervangen? Daarnaast heb ik gelezen dat het ook de kleppen kunnen zijn...

Alvast bedankt voor alle tips. Mocht je meer informatie van me nodig hebben, laat het me weten en ik zal je die geven. Met vriendelijke groet.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 4 maanden geleden #20967 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: 2008 Pontiac G3 koude start, bougies nat.
Hoi, Pochaco. Heb je de wetten van Murphy gelezen? Nou, die zijn waar. Als de garantie van een machine verloopt, gaat hij kapot. Wat jouw motor betreft, ik neem aan dat de twee bougies altijd hetzelfde zijn. Het kan een defecte bougie, zuigerveren of klepgeleiders zijn. Als ze nat worden waar de draden op elkaar aansluiten, kan het de pakking van het kleppendeksel zijn, wat het minste kwaad zou zijn. Hoe dan ook, je bent in handen van je monteur. Succes,
Miguel

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 4 maanden geleden #20973 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: 2008 Pontiac G3 koude start, bougies nat.
Bedankt voor je reactie. Het zijn inderdaad altijd die twee bougies, nummers 3 en 4, van links naar rechts. Ik leid af dat het de pakking is die je noemde, aangezien de bovenkant van de afdekking altijd vuil is. Bovendien heb ik op de plek waar de afdekking op de rest van de motor aansluit een klein olielek ontdekt. Weet je misschien hoeveel het kost om die pakking te vervangen? Ik vraag het zodat ik me kan voorbereiden, want ik denk dat het echt nodig is om dit detail te corrigeren, en ik heb momenteel niet veel geld, haha. Met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 4 maanden geleden #20983 door handmatig-mechanisch
Hallo, Pochaco. Zoals ik al zei, dat is het minste van twee kwaden. De verpakking is goedkoop en je kunt hem zelf vervangen. Zo niet, dan rekent de monteur er niet veel voor.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 4 maanden geleden #33435 door handmatig-mechanisch
Ik heb hetzelfde probleem en mijn monteur vertelde me hetzelfde: ik moest de pakking op de motorkap vervangen.