Zoek MDM

Bulletin

Afstellen van distributietandwielen op een 423-motor

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 6 maanden geleden #20936 door handmatig-mechanisch
Goedenavond.

Ik heb hulp nodig bij het afstellen van de distributietandwielen van een 4236 Perkins-motor. Als u me kunt helpen, zou ik u zeer dankbaar zijn.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 6 maanden geleden #20984 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Het afstellen van de distributietandwielen van een 423-motor
Hoi Vanhel.
Mijn scanner is kapot en ik heb er geen nieuwe kunnen kopen. Laten we eens kijken of ik duidelijk kan uitleggen hoe de merktekens op het tandwiel werken:
Op de krukas vind je een markering bestaande uit twee stippen aan de basis van een tandwieltand. Draai de krukas totdat zuiger 1 en 4 op het BDP staan. Op het tussentandwiel (of meeloopwiel zoals we het gewoonlijk noemen) vind je drie merktekens: één bestaande uit twee opeenvolgende stippen aan de basis van elke tandwieltand, en de andere twee merktekens zijn enkele stippen. Op het nokkenastandwiel vind je een markering bestaande uit twee opeenvolgende stippen, en op het brandstofpomptandwiel zit een enkele stip. De krukasmarkering (twee stippen) moet in de markering op het meeloopwiel (één stip) passen. De nokkenasmarkering (twee stippen) moet in de enkele stip op het meeloopwiel passen, en de markering op het brandstofpomptandwiel moet in de twee stippen op het meeloopwiel passen. Houd er rekening mee dat de maximale speling tussen de tanden van het tandwielmechanisme 0,006 inch bedraagt. Succes,
Miguel

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.