Zoek MDM

Bulletin

Geluid onder de auto als een explosie - Optra 2006

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 6 maanden geleden #20862 door handmatig-mechanisch
Ik heb een probleem met mijn Optra 1.8 uit 2006. Ik heb hem ongeveer een jaar geleden tweedehands gekocht en hij gaf me geen noemenswaardige problemen, tot onlangs, toen ik een geluid begon te horen dat van onderaf, vlakbij de benzinetank, vandaan kwam.

Het geluid waar ik het over heb, lijkt op een drukexplosie in de benzinetank. Dit geluid treedt op na een aanzienlijke afstand en voelt aan alsof er iets in de auto ontploft.

Ik heb hem bij verschillende garages laten controleren, maar ze kunnen het probleem niet vinden, omdat hij, zoals gewoonlijk, geen geluid maakt als ik erheen ga. Kan iemand me alsjeblieft tips geven over waar ik mijn auto kan laten controleren?

Alvast bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 6 maanden geleden - 14 jaar en 6 maanden geleden #20878 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-Mecanica op het onderwerp Re: Geluid onder de auto als een plop - Optra 2006
Ik heb twee vragen
. Komt dat geluid heel vaak voor, elke keer dat je rijdt?
En als je naar een tankstation gaat, hoor je dan ook iets als je de tankdop verwijdert? Zoals een drukontlasting, vergelijkbaar met het openen van een frisdrank,:fluit: B)
omdat dit direct verband houdt met een explosie in de benzinetank. Dat is eigenlijk uitgesloten, tenzij het probleem niet direct bij de tank ligt en de explosies te wijten zijn aan overmatige koolstofafzetting in de katalysator. In dat geval zou de motor echter de neiging hebben om af te slaan en zou je koolstof uit de uitlaatpijp zien komen.
Ik weet niet wat ik verder nog kan bedenken. Waar het probleem ook ligt, ik heb weinig gegevens over jouw probleem.:S
Laatst bewerkt: 14 jaar 6 maanden geleden door .

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 6 maanden geleden #20889 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-Mecanica op het onderwerp Re: Geluid onder de auto als een plop - Optra 2006
Het is waar dat het bijna onmogelijk is dat het geluid uit de vijver komt, misschien zit het in de uitlaat en door de trillingen beweegt het en raakt het de vijver omdat het heel moeilijk vanuit de vijver komt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 6 maanden geleden #20891 door handmatig-mechanisch
Hartelijk dank voor de antwoorden. Nu weet ik waar ik moet beginnen.

Het geluid hoor je alleen na het rijden. Als de auto stilstaat, gebeurt er niets. Het maakt ook geen geluid als ik de tankdop eraf haal.

Vanmorgen heb ik goed naar het geluid geluisterd en het gebeurde twee keer: een keer toen ik voor een stoplicht stopte en een andere keer toen ik direct na het uitzetten op mijn werk aankwam. Toen heb ik de tankdop eraf gehaald en het klonk ook niet als een druklek.

Als het geluid hoorbaar is en de auto draait, heeft het helemaal geen invloed op de motor. Het is gewoon het geluid en de beweging van de auto, alsof er iets onder de auto ontploft.

Groeten.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 6 maanden geleden #20900 door handmatig-mechanisch
Ik weet het niet, maar ik denk dat ik het antwoord heb, aangezien al het bovenstaande is uitgesloten. Zou het kunnen dat er ergens in de uitlaatpijp een pijpverbinding zit, met een veer die een moer indrukt zodat hij altijd dicht blijft (:fluit: ik weet de naam niet precies, zoals je misschien hebt opgemerkt, maar het idee is dat:fluit: ). Zou het kunnen dat hij niet goed vastzit en dat er wat speling zit wanneer hij beweegt en de verbinding even van de pijp loslaat, wat klinkt als een explosie?
Controleer om alle mogelijkheden uit te sluiten;) en laat ons weten hoe het is gegaan.