Zoek MDM

Bulletin

Het waarschuwingslampje voor motorproblemen ging branden.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 6 maanden geleden #20838 door handmatig-mechanisch
Beste vrienden, ik ben nieuw. Ik heb een Nissan Xtrail uit 2003 gekocht en hij is goedgekeurd voor de APK. Ik heb er sinds mijn aankoop nog geen 40 km mee gereden. Toen ik over een drempel reed, sloeg de auto af. Ik startte hem opnieuw en zag dat het oranje waarschuwingslampje ging branden. Ik heb in de handleiding gekeken en daar staat een waarschuwingslampje voor een defect. De Nissan-dealer is te duur. Kan ik een nieuwe scanner laten plaatsen en hen naar het defect laten kijken, of moet ik hem terugsturen? Waar moet ik op letten als dit waarschuwingslampje gaat branden? De auto heeft 134.000 km. Bedankt voor alle hulp.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 6 maanden geleden - 14 jaar en 6 maanden geleden #20852 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Waarschuwingslampje motorstoring brandt
Controleer alle connectoren van de motorsensoren om uit te sluiten dat de sensoren losgekoppeld zijn van de boordcomputer van het voertuig, of dat een losse slang door de impact (die u ook moet controleren) de oorzaak is. Als dit aanhoudt, controleer dit dan met een scanner. Wees voorzichtig;)
, alles moet gebeuren met de motor uit.
Laatst bewerkt: 14 jaar 6 maanden geleden door .

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 6 maanden geleden #20883 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Waarschuwingslampje motorstoring brandt
Goedenavond.
Ik heb geen specifieke ervaring met Nissans, maar andere merken hebben een impactsensor die, zoals u beschrijft, de stroom en brandstoftoevoer afsluit om brand zoveel mogelijk te voorkomen bij een botsing.
Het probleem is dat de auto na een tijdje normaal start, maar de storingsmelding blijft bestaan als waarschuwing dat de gebeurtenis heeft plaatsgevonden.
De oplossing die ik zou aanraden is om naar een garage te gaan die een scanner voor uw auto heeft (bijna alle garages hebben de bijbehorende Nissan-scanner) en hen de foutcode te laten wissen. Als de foutcode weer aangaat, controleer dan "OBD-II Codes" in hetzelfde forum, maar ik denk niet dat hij weer aan zou moeten gaan. Ik geloof, ik herhaal, dat dit een waarschuwing is voor de gebruiker dat een sensor is geactiveerd.