Zoek MDM

Bulletin

Problemen met de versnellingsbak van een Renault Twingo 200

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 4 maanden geleden #20598 door handmatig-mechanisch
Vrienden, ik heb een Renault Twingo uit 2000 met een handgeschakelde vijfversnellingsbak. Ondanks dat ik de koppeling heb vervangen door een originele Valeo-set, kabel en tandheugel van het pedaalbord, heb ik nog steeds vaak moeite om de versnellingen in te schakelen, vooral de eerste, tweede en derde versnelling. Kan iemand me helpen wat er aan de hand zou kunnen zijn? Ik moet de koppeling meerdere keren intrappen of hem in neutraal zetten en het opnieuw proberen. De versnellingsbak maakt geen vreemde geluiden en het koppelingspedaal voelt erg goed aan.
Alvast bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 3 maanden geleden #21683 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Problemen met de versnellingsbak van een Renault Twingo 200
Hoi, ik heb hetzelfde probleem. Heb je een oplossing gevonden? Heel erg bedankt!
Silvio

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 3 maanden geleden #21688 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Problemen met de versnellingsbak van een Renault Twingo 200
Welke klep gebruikt u?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 3 maanden geleden #21708 door handmatig-mechanisch
Hoi, bedankt voor je reactie. Kijk, ik heb geen idee wat voor olie erin zit. De monteur en de man van het smeercentrum vertelden me dat het goed was!!!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 3 maanden geleden #21719 door handmatig-mechanisch
Kijk man, je moet eerst de koppeling controleren, want als 1, 2, 3, 4 en 5 niet passen, is het een koppeling. Als het een haak, een gualla of een pomp is, past geen van beide. Controleer of de koppeling geen speling heeft, want als ik me niet vergis, heeft de koppeling van die auto een gualla, en als de basis van de gualla niet goed op zijn plaats zit, passen de tandwielen niet, ongeacht de snelheid. Als het x was, gaat er wel olie in, maar ze maken een beetje geluid. Controleer de koppeling en dan zie je wat je probleem is en is het snel opgelost.