Zoek MDM

Bulletin

Klep rechtgetrokken

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 8 maanden geleden #20512 door handmatig-mechanisch
Rechtgetrokken klep Geplaatst door manual-mecanica
Hallo, ik hoop dat iemand me kan helpen. Laatst heb ik de distributieriem van de auto van mijn vrouw vervangen, een Renault 19, 1.4 80 pk. Het probleem is dat de riem eraf schoot toen ik hem testte. Ik moet iets verkeerd gedaan hebben; ik heb hem te los gelaten of zoiets, maar hij schoot eraf en hoewel ik hem teruggeplaatst heb, is er iets kapot gegaan. Ik heb de cilinderkop opgetild en zag dat de zuigers licht beschadigd zijn. Ze draaien goed en er lijkt niets verbogen of gebroken te zijn, behalve één uitlaatklep van cilinder 1.

Ik heb deze klep verwijderd en rechtgebogen door de klepzitting met slijppasta te bewerken. Het was behoorlijk wat werk, maar het is gelukt. Ik heb ook de rest van de kleppen gecontroleerd, schoongemaakt en verwijderd, en van de gelegenheid gebruikgemaakt om de klepzittingen van een paar die niet helemaal goed waren, bij te slijpen.

Mijn vraag is: denk je dat de klep het goed zal doen of zal hij snel weer kapot gaan? Ik heb de koppakking ook nog niet van het blok gehaald, hoewel het verstandig zou zijn om die te vervangen. Denk je dat ik die er weer op kan zetten? Het is niet verbrand of zo.

Ik hoor graag jullie mening.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 8 maanden geleden #20515 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: Rechtgetrokken klep
Denk er niet eens aan om die klep terug te plaatsen, want die is hoogstwaarschijnlijk beschadigd en kan breken, en dat zou je motor echt ruïneren. Koop een nieuwe klep en installeer die, of breng de motor naar een machinefabriek en laat daar een nieuwe klep plaatsen en de klepgeleiders controleren

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 8 maanden geleden #20563 door handmatig-mechanisch
Oké, zoals eerder uitgelegd, installeer het niet met die klep. Bovendien, als je echt wilt dat je motor goed loopt, moet je een grondige controle uitvoeren. Uit wat ik lees, heb je gezegd dat de zuigers beschadigd zijn. Nou, dat is erg slecht voor de stabiliteit van de motor. Als je het zo installeert, weet ik zeker dat je het na nog eens 1000 km weer uit elkaar moet halen. Hoogstwaarschijnlijk zul je de zuigers moeten vervangen, in ieder geval de beschadigde, omdat die hotspots veroorzaken en de ontsteking vaak niet door de bougie zelf komt, maar door wat ik eerder noemde: detonatie. Je zou de hele motor kunnen verpesten. Het is het beste om het zorgvuldiger te controleren en zeker de klepgeleider en de klepgeleiderafdichting te vervangen, evenals de koppakking, want zelfs als het er goed uitziet, is het al aangedraaid en samengedrukt. Als je het zo installeert, zal het uiteindelijke aanhaalmoment niet correct zijn.

Ik hoop dat dit helpt en ik wens je succes met het monteren van je motor.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 8 maanden geleden #20860 door handmatig-mechanisch
Hallo allemaal. Nou, ik heb alles weer in elkaar gezet; ik was er vorige week al mee klaar. Hoewel ik denk dat je gelijk had, zou het normaal gesproken zijn geweest om in ieder geval de verbogen klep terug te plaatsen, hem opnieuw af te dichten en alle pakkingen te gebruiken, maar ik wilde zo min mogelijk geld uitgeven. Dus besloot ik het erop te wagen en heb ik de rechtgebogen klep met de slijppasta en dezelfde pakkingen gemonteerd. Ik heb de koppakking niet eens van het blok verwijderd; ik heb hem volgens de handleiding weer vastgedraaid, en dat was het.

Ik heb er ongeveer 100 km mee gereden en tot nu toe is alles prima. Hij raakt niet oververhit, er bouwt zich geen overmatige druk op, er zit geen olie in de koelvloeistof, de auto reageert goed, het brandstofverbruik is normaal, enzovoort. De kleppen maken geen lawaai; hij zou niet opnieuw verbogen moeten zijn of zo.

Hartelijk dank voor uw advies, maar ik houd u op de hoogte van hoe de auto rijdt en hoe lang het meegaat, want om eerlijk te zijn is de reparatie die ik heb uitgevoerd een beetje een noodoplossing en het is niet gegarandeerd dat het lang goed blijft werken.

Groeten aan iedereen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 8 maanden geleden #20877 door handmatig-mechanisch
Ik hoop dat de reparatie goed verloopt:onzeker: , maar persoonlijk zou ik die klus niet aanraden.:woohoo: Je zou de motor namelijk meer kunnen beschadigen dan nodig is, en uiteindelijk zou je het geld dat je probeerde te besparen, of zelfs meer, kunnen uitgeven dan je dacht. Het was beter geweest om de kleppen te vervangen, alle klepgeleiders te controleren (voor het geval ze te veel speling hebben), de klepstangafdichtingen (of geleiderkappen, zoals de andere persoon hierboven al zei), de koppakking te controleren en de zuigers grondig te inspecteren.
;) Wat ik je aanraad, is om naar een garage te gaan en de compressiedruk in elke cilinder te laten controleren (zorg ervoor dat ze alle bougies verwijderen voor deze meting om een ​​kapotte koppakking of lekkages in een van de cilinders door onjuist aandraaien of problemen in een cilinder door de kleppen of zuigers uit te sluiten). Het feit dat de motor geen geluid maakt, betekent niet dat het werk perfect is, aangezien de kleppen en zuigers zeer delicate onderdelen van de motor zijn, omdat ze het meest worden blootgesteld aan de hitte die door de explosies wordt gegenereerd:lachen: B) B) .