Zoek MDM

Bulletin

Rechte klep

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 7 maanden geleden #20512 door handmatig-mechanisch
Rechte klep Geplaatst door manual-mecanica
Hallo, ik hoop dat iemand me kan helpen. Laatst heb ik de distributieriem van de auto van mijn vrouw vervangen. Het is een 19-inch Renault, een 1.4 met 80 pk. Het probleem is dat toen ik het probeerde, de riem eraf schoot. Ik moet iets verkeerd hebben gedaan, hem los hebben laten zitten of zoiets, maar hij ging eraf. Het probleem is dat er, ondanks dat ik hem later weer terugplaatste, iets gebroken was. Ik tilde de cilinderkop op en zag dat de zuigers een beetje beschadigd waren; ze draaiden goed, en er leek niets krom of gebroken te zijn, behalve één uitlaatklep op cilinder 1.

Ik heb deze klep verwijderd en rechtgezet. Ik heb hem weer op zijn plaats gezet met schuurpasta. Het duurde even, maar het is gelukt. Ik heb ook de rest van de kleppen gecontroleerd, schoongemaakt en gedemonteerd, en van de gelegenheid gebruik gemaakt om er een paar opnieuw op te zetten, die niet helemaal goed zaten.

Mijn vraag is: denk je dat de klep goed zal werken of dat hij na een tijdje kapot zal gaan? Ik heb de cilinderkoppakking ook niet uit het blok gehaald, hoewel het logisch zou zijn om hem te vervangen. Denk je dat ik hem weer in elkaar kan zetten? Hij is niet verbrand of zoiets.

Dus, laten we eens kijken of je je mening kunt geven.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 7 maanden geleden #20515 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-Mechanics op het onderwerp Re: Rechtgezette klep
Denk er niet eens aan om die klep terug te plaatsen, want de kans is groot dat hij versleten is en kan breken, wat de motor ernstige schade zou kunnen toebrengen. KOOP EEN NIEUWE KLEP EN INSTALLEER DEZE, OF GA NAAR EEN SLIJPER EN LAAT HEN EEN NIEUWE KLEP INSTALLEREN EN CONTROLEER DE KLEPGELEIDER.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 7 maanden geleden #20563 door handmatig-mechanisch
Oké, zoals hierboven uitgelegd, monteer niet met die klep. Als je wilt dat je motor echt goed werkt, moet je een serieuze controle uitvoeren. Van wat ik lees, vertelde je me dat de zuigers goed gemarkeerd waren, is dat erg slecht voor de stabiliteit van de motor. Als je op deze manier monteert, kun je er zeker van zijn dat je over 1000 km weer moet demonteren. Waarschijnlijk moet je de zuigers vervangen, in ieder geval die met scores, omdat dat hot spots veroorzaakt en de ontsteking vaak niet plaatsvindt vanwege de vonk van de bougie. Maar vanwege wat ik eerder noemde, wordt dat detonatie genoemd en je zou uiteindelijk de hele motor kunnen ruïneren. Controleer het beter zorgvuldig en repareer het. Vervang de klepgeleider en de geleiderafdichting en ook de cilinderkoppakking, want zelfs als het er goed uitziet, is het al onderworpen aan koppel en is het verpletterd. Als je op deze manier monteert, zal het uiteindelijke koppel dat je geeft niet het echte koppel zijn.

Ik hoop dat wat ik je heb verteld je helpt en ik wens je succes met het monteren van je motor.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 6 maanden geleden #20860 door handmatig-mechanisch
Hallo weer. Nou, ik ben klaar met alles monteren. Ik heb het vorige week afgerond. Hoewel ik denk dat je gelijk had, zou het normaal zijn geweest om in ieder geval de kromme klep te monteren en de zitting op die klep te maken en alle pakkingen te monteren, maar ik wilde zo min mogelijk geld uitgeven, dus besloot ik te proberen de rechtgemaakte klep te monteren met de zitting gemaakt met schuurpasta en dezelfde pakkingen. Ik heb de cilinderkoppakking niet eens van het blok verwijderd. Ik heb hem opnieuw vastgedraaid volgens de handleiding en dat is alles.

Ik heb ongeveer 100 km gereden en tot nu toe gaat alles goed. Hij raakt niet oververhit, bouwt geen overmatige druk op, er zit geen olie in het water, de auto reageert goed, het brandstofverbruik is normaal, enz. De kleppen maken geen geluid, hij is vast niet weer krom of zoiets.

Hartelijk dank voor je advies, maar ik houd je op de hoogte van hoe het met de auto gaat en hoe lang hij meegaat. Want eerlijk gezegd was de reparatie die ik heb uitgevoerd een beetje slordig en het is niet gegarandeerd dat het lang goed blijft gaan.

Groeten aan iedereen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 6 maanden geleden #20877 door handmatig-mechanisch
Ik hoop dat de reparatie goed verloopt:onzeker: , maar vanuit mijn oogpunt zou ik die klus niet aanraden,:woohoo: omdat je de motor meer dan nodig zou kunnen beschadigen en uiteindelijk het geld dat je probeerde te besparen, en zelfs meer dan je dacht, zou uitgeven. Het zou beter zijn geweest om de kleppen te vervangen, alle klepgeleiders te controleren (voor het geval ze te veel speling hebben), klepseals (of klepgeleiderdeksels zoals de collega hierboven zegt), cilinderkoppakking en de zuigers volledig te controleren.
;) Wat ik aanraad, is om naar een monteur te gaan en hen de compressiedruk in elk van de cilinders te laten meten (zorg ervoor dat alle bougies voor deze meting zijn verwijderd om een gebroken cilinderkoppakking of lekkage in een van de pakkingen als gevolg van slechte aanspanning of een defect in een cilinder door de kleppen of zuigers uit te sluiten). Het ontbreken van geluid in de motor betekent niet dat het werk in perfecte staat is, aangezien de kleppen en zuigers een zeer delicate behuizing in de motor zijn, aangezien deze het meest worden blootgesteld aan de hitte die wordt gegenereerd door de explosies:lachen: B) B) .