Ik hoop dat de reparatie goed verloopt

, maar vanuit mijn oogpunt zou ik die klus niet aanraden,

omdat je de motor meer dan nodig zou kunnen beschadigen en uiteindelijk het geld dat je probeerde te besparen, en zelfs meer dan je dacht, zou uitgeven. Het zou beter zijn geweest om de kleppen te vervangen, alle klepgeleiders te controleren (voor het geval ze te veel speling hebben), klepseals (of klepgeleiderdeksels zoals de collega hierboven zegt), cilinderkoppakking en de zuigers volledig te controleren.

Wat ik aanraad, is om naar een monteur te gaan en hen de compressiedruk in elk van de cilinders te laten meten (zorg ervoor dat alle bougies voor deze meting zijn verwijderd om een gebroken cilinderkoppakking of lekkage in een van de pakkingen als gevolg van slechte aanspanning of een defect in een cilinder door de kleppen of zuigers uit te sluiten). Het ontbreken van geluid in de motor betekent niet dat het werk in perfecte staat is, aangezien de kleppen en zuigers een zeer delicate behuizing in de motor zijn, aangezien deze het meest worden blootgesteld aan de hitte die wordt gegenereerd door de explosies

.