Zoek MDM

Bulletin

golf IV

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 8 maanden geleden #20467 door handmatig-mechanisch
Golf IV Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo allemaal, ik heb een 1.9 Golf in mijn werkplaats staan ​​met olie in de koelvloeistof, maar de temperatuurmeter liep niet op. Alleen het "STOP"-lampje ging branden, en daarna het waarschuwingslampje voor de koelvloeistof. Ik heb de oliekoeler vervangen door een nieuwe, originele en de koelvloeistof ververst, maar ik denk dat er nog steeds olie in de koelvloeistof zit, want het is nog steeds gemengd met olie en lijkt het te verbruiken. Het niveau daalt, maar de wijzer komt niet boven het normale niveau uit. Ik weet niet wat er aan de hand is of dat ik het koelsysteem grondiger moet reinigen... Alvast bedankt. Groetjes.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 8 maanden geleden #20468 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Golf IV
Controleer het oliepeil en zorg ervoor dat het probleem niet wordt veroorzaakt door een kapotte cilinderkoppakking; als dat wel het geval is, zal het oliepeil stijgen en de olie grijsachtig worden.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 8 maanden geleden #20470 door handmatig-mechanisch
Hallo vriend, ik raad je aan om eerst te doen wat juam23 heeft aanbevolen.
Precies hetzelfde overkwam mij met een Toyota Sky (er kwam olie in de radiator, de motor verbruikte water maar raakte niet oververhit; het oliepeil was in orde, evenals de kleur). Het probleem bleek een kapotte koppakking te zijn.
Ik heb die vervangen en het probleem was opgelost, maar je moet na het vervangen van de pakking wel een radiatorreiniger toevoegen om eventuele olieresten uit het koelsysteem te verwijderen.
Let op: controleer of de cilinderkop niet kromgetrokken is (hoewel ik betwijfel of dat het geval is als de motor niet oververhit is geraakt). Ga er niet meteen mee naar een machinefabriek, want die willen hem altijd vlakken, en dat moet alleen als het absoluut noodzakelijk is, omdat het de levensduur van de cilinderkop verkort en de bedrijfstemperatuur verhoogt doordat de compressieverhouding verandert.
Er is een technische methode om te controleren of de cilinderkop kromgetrokken is.
Nou, vriend, ik hoop dat mijn advies je helpt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 8 maanden geleden #20474 door handmatig-mechanisch
Hallo allemaal, ik heb hetzelfde probleem met een Chevy Pop uit 1997. Er komt olie in het koelvloeistofreservoir. Ik ben het aan het testen, maar de motor raakt niet oververhit. De ventilator werkt en de radiator lijkt
ook te werken. Sixto Ing, je noemde een technische methode om een ​​kromgetrokken cilinderkop te controleren. Kun je me vertellen waar ik informatie over deze methode kan vinden?

Alvast bedankt!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 8 maanden geleden #20476 door handmatig-mechanisch
Het is zeer waarschijnlijk dat de koppakking beschadigd is. Ik raad aan om deze te laten vlakken, omdat een lekkage vaak blijft bestaan ​​als alleen de pakking wordt vervangen. De techniek is als volgt: met de cilinderkop gedemonteerd, plaats je een perfect vlak vierkant van uiteinde tot uiteinde op de cilinderkop en meet je of er een opening tussen de cilinderkop en het vierkant is. Het is echter raadzaam om de cilinderkop te laten vlakken en alle pakkingen te vervangen.