Zoek MDM

Bulletin

golf IV

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 7 maanden geleden #20467 door handmatig-mechanisch
Golf IV Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo allemaal, ik heb een Golf 1.9 in de werkplaats. Er is olie in het water gekomen, maar de temperatuur is niet gestegen. Alleen het stoplampje en het waterlampje gingen branden. Ik heb de nieuwe originele oliekoeler vervangen, ik heb het water ververst, maar ik denk dat er nog een beetje olie in het water zit, want er zit nog steeds olie in het water en het lijkt erop dat het water verbruikt wordt. Het niveau daalt, maar de wijzer gaat niet verder omhoog dan normaal, en ik weet niet wat er aan de hand is of moet ik het koelsysteem beter schoonmaken... nou jongens, groeten en bedankt, doei

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 7 maanden geleden #20468 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Golf IV
Controleer het oliepeil en controleer of er geen sprake is van een kapotte cilinderkoppakking. Als dat het geval is, stijgt het oliepeil en wordt het grijs.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 7 maanden geleden #20470 door handmatig-mechanisch
Hallo vriend, ik raad je aan om eerst te doen wat juam 23 aanbeveelt.
Precies hetzelfde overkwam mij met een Toyota Sky (de olie stroomde door het water in de radiator, verbruikte het water, maar raakte niet oververhit. Het oliepeil was prima, inclusief de kleur). Het probleem bleek te zijn dat de pakking van de koelkamer gebroken was.
Ik heb deze vervangen en het probleem was opgelost, maar je moet na het vervangen van de pakking een radiatorreiniger toevoegen om de resten olie in het koelsysteem te verwijderen.
Let op: controleer of de koelkamer niet verbogen is (hoewel ik het niet geloof als hij niet oververhit is). Breng hem niet direct naar een slijperij, want de slimste mensen willen het altijd repareren en dat gebeurt alleen als er een garantie is, omdat het de levensduur van de koelkamer verkort en de kruistemperatuur verhoogt omdat het de compressieverhouding varieert.
Om te weten of hij verbogen is, is er een technische methode daarvoor.
Nou, vriend, ik hoop dat mijn aanbeveling helpt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 7 maanden geleden #20474 door handmatig-mechanisch
Hallo allemaal, ik heb hetzelfde probleem met een Chevy Pop uit 1997. Er lekt olie in het koelvloeistofreservoir. Ik test het, maar de motor raakt niet oververhit. De ventilator werkt, en blijkbaar ook de radiator.
Sixto Ing, je zegt dat er een technische methode is om te bepalen of de binnenband krom is. Kun je me helpen waar ik meer over deze techniek kan lezen?

Met vriendelijke groet en heel erg bedankt!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 7 maanden geleden #20476 door handmatig-mechanisch
Het meest waarschijnlijke is dat de koppakking beschadigd is, ik raad aan om dit te laten repareren, omdat het vaak gebeurt dat bij het vervangen van alleen de pakking deze lekt, de techniek is om, met de kop gedemonteerd, een volledig plat vierkant van begin tot eind op de kop te plaatsen en te meten of er ruimte is tussen de pakking en het vierkant, maar het is raadzaam om alle pakkingen te repareren en te plaatsen.