Zoek MDM

Bulletin

Mercedes 190 E

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 7 maanden geleden #20416 door handmatig-mechanisch
Mercedes 190 E Gepubliceerd door manual-mecanica
Ik heb een Mercedes 190 E waar ik een cilinderkoppakking op heb gezet. Ik heb hem gestart en alles is perfect. Hij loopt goed en de motor trekt goed op, maar het stationair draaien varieert nogal. Ik heb de vacuümbuizen gecontroleerd om te zien of ze goed zijn aangesloten, sensoren, kabels, ontsteking enzovoort. Nu vraag ik me af of hij ergens lucht vandaan zuigt. Wat denk jij? Heb je nog andere ideeën?

Heel erg bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 7 maanden geleden #20420 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Mercedes 190 E
Controleer de vacuümbuis die naar de advance module loopt, achter de linker koplamp, en of de watertemperatuursensor is aangesloten.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 7 maanden geleden #20453 door handmatig-mechanisch
Hallo vriend, afgezien van wat de collega zegt, controleer de snelheidssensor, laat ons weten hoe het gaat, groeten.:)

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 7 maanden geleden #20618 door handmatig-mechanisch
Collega's, ik heb alles wat jullie me verteld hebben bekeken, maar niets. Wat ik gedaan heb, is een paar ontdekkingen doen, waarvan ik niet weet of ze goed of slecht zijn, hahaha.
Ik zal het uitleggen om te kijken of iemand me kan helpen. Ten eerste, als ik de slang aansluit die van het luchtfilterhuis en de ontluchting van het kleppendeksel naar de startschakelaar loopt, daalt het stationair toerental tot het punt van afslaan, maar als ik de luchtinlaat die op het spruitstuk aan de achterkant zit (het is een dunne slang) verwijder, gaat de auto in toeren en lijkt het stationair toerental te verbeteren.
Aan de andere kant loopt er ook een luchtslang van de startklep naar de achterkant van de cilinderkop en komt in zoiets als een luchtregelaar (die gevuld is met olie gemengd met water, van vóór de reparatie van de cilinderkop). De uitlaat van deze regelaar gaat naar de basis van de injectieplaat en als je die loskoppelt, stijgt het stationair toerental ook. Ik denk dat het probleem in de luchtregelaar zit, maar ik weet het niet meer. Wat denken jullie?
En over het elektrische gedeelte gesproken: als ik de stationairregelaar loskoppel, verandert de auto niet.

Bedankt voor je hulp.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 7 maanden geleden #20624 door handmatig-mechanisch
Goedenavond, Bombi05. Wat bedoel je met dat de slang past als een luchtregelaar? Als het de IAC is en er zit veel troep in, doet hij absoluut zijn werk niet. Je moet hem schoonmaken. Hier is een foto zodat je kunt zien of dat het is.