Zoek MDM

Bulletin

PROBLEMEN MET MIJN CHEVROLET CAVALIER

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 9 maanden geleden #20221 door handmatig-mechanisch
PROBLEMEN MET MIJN CHEVROLET CAVALIER Geplaatst door manual-mecanica
Goedemiddag aan alle gebruikers van deze pagina. Ik schrijf omdat ik een probleem heb met mijn Cavalier... Ik ben een keer mijn sleutels kwijtgeraakt en heb het contactslot vervangen. De oude sleutels hadden geen chip of iets dergelijks, en de nieuwe ook niet. De auto reed een paar maanden prima, maar toen sloeg hij af en startte niet meer... en er brandt een rood lampje met een hangslotsymbool op het dashboard. Wat kan ik doen?

DANK U WEL VOOR UW HULP...

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 8 maanden geleden #20562 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: PROBLEMEN MET MIJN CHEVROLET CAVALIER
De Cavalier gebruikt geen chip in de sleutel, maar wel een sensor in het contactslot die geprogrammeerd moet worden bij vervanging.
Je hebt niet vermeld of het lampje van het antidiefstalsysteem op het dashboard continu brandt of knippert. Als het knippert, moet het geprogrammeerd worden.
Verschillende forums suggereren verschillende methoden, maar de meest voorkomende is de volgende:

Probeer de motor te starten (hij zal niet starten) en laat de sleutel in de "aan"-stand staan; draai hem niet naar "uit".
Wacht 10 minuten totdat het lampje stopt met knipperen; het blijft dan branden.
Wacht nog eens 10 minuten met het lampje aan totdat het uitgaat.
Draai de sleutel naar de "aan"-stand.
Wacht 30 seconden.
Start de auto.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 3 maanden geleden #25303 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: PROBLEMEN MET MIJN CHEVROLET CAVALIER
Dankjewel vriend, het heeft voor mij gewerkt B)

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 3 maanden geleden #25365 door handmatig-mechanisch
Earfidel, zou je dit in de sectie 'Bekende mechanische storingen' kunnen plaatsen, zodat ik het kan archiveren voor het geval dit probleem zich opnieuw voordoet? Op die manier kunnen ze de oplossing makkelijker vinden als niemand anders reageert. Alvast bedankt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 3 maanden geleden #25372 door handmatig-mechanisch
Ik sta altijd tot uw dienst. Ik heb het al geüpload naar de sectie 'Bekende mechanische problemen'.