Hallo, deze metingen zijn erg ongebruikelijk. Alle ECU's werken met 5 volt-bronnen, zowel voor zichzelf als voor signaalverwerking. Dit komt doordat ze grotendeels uit CMOS-circuits bestaan. Op deze drie sensorlijnen zou je altijd 5 volt, 0 volt of aarde moeten zien, en het retoursignaal. Dit moet worden gemeten met de sensor aangesloten, bij voorkeur met een oscilloscoop. Zet een vacuüm op de sensor en observeer hoe het signaal verandert. Als je de meting uitvoert met de sensor losgekoppeld, zie je 5 volt op de signaallijn, omdat die lijn in de ECU is aangesloten op een spanningsdeler die de ECU specifiek gebruikt om de sensor te diagnosticeren. Via deze spanningsdeler past de ECU 5 volt toe op die lijn. Je begrijpt misschien niet waar ik het over heb, maar dit is de normale manier waarop alle ECU's die ik ken werken. Ik ken in ieder geval geen enkele MAP-sensor die werkt met 12 volt. Als iemand het weet, corrigeer me dan. De MAF-sensor is "ja", maar de MAP-sensor niet, en die auto heeft alleen MAP. Ik raad u aan om met uw monteur te praten en hem de multimeter te laten controleren als hij die gebruikt om die metingen te bevestigen. Maar die waarden kloppen niet. Als die metingen wel kloppen, moet er schade in de ECU zitten. Ik kijk uit naar uw reactie. Met vriendelijke groet.