Er zijn geen compatibiliteitscriteria. MAP-sensoren verschillen in toepassing. Laat me het uitleggen. Ze zijn doorgaans ontworpen om te werken tot maximaal 1 bar, 2 bar of 3 bar. Omdat deze auto niet geschikt is voor turbo's of superchargers (het is een atmosferische motor), is die sensor geschikt voor 1 bar, en het verschil in meetwaarden van het ene merk tot het andere – ik heb er bijvoorbeeld geen gevonden – is praktisch hetzelfde. Laten we eens kijken of bijvoorbeeld de originele sensor van uw auto, bij een retoursignaalwaarde van 1,2 volt, door de computer wordt geïnterpreteerd als 4,9 psi. Voor dezelfde psi-waarde, met een andere sensor, ziet de computer dit bijvoorbeeld als 1,3 volt, en zal het daarom niet als 4,9 volt, maar als 5,2 volt worden geïnterpreteerd. De injectie en timing worden daarom berekend op basis van deze waarde. Deze kleine variatie vormt de sensorkalibratie. De enige manier om de ene of de andere te testen en te zien of het werkt, is door de curve van de originele sensor in een grafiek weer te geven en deze te vergelijken met de andere sensoren die kunnen worden aangepast. Als er verschillende punten zijn die aanzienlijk afwijken van de grafieken, probeer die dan te compenseren. MAP-sensoren zijn lineair, wat betekent dat hun druk-spanningsgedrag een lineaire curve vertoont. Ik raad aan om een externe Toyota-sensor te gebruiken, zoals die in de Corolla of Camry. Die R-stationwagens zijn eigenlijk Suzuki's en gebruiken Denso (Japanse) elektronica. Wees voorzichtig, en als de sensor in deze auto's dezelfde connector heeft, hoop ik dat ik u heb kunnen helpen. Als u vragen heeft, aarzel dan niet om ze te stellen.
Met vriendelijke groet