HELP alstublieft, ik stuur deze vraag naar alle Mitsubishi-experts. Ik heb een Mitsubishi Pajero Jeep uit 1997 met een 6G74 GDI-motor en automatische transmissie. Hij is in de beste handen die we in Bolivia hebben, en we hebben nog geen oplossing voor het probleem gevonden.
Wanneer u op de rem trapt en vooruit of achteruit rijdt, slaat de auto af. Hetzelfde gebeurt wanneer u voor een stoplicht stopt. Deze storing treedt op bij een koude of warme motor.
We hebben de motor en de automatische transmissie gedemonteerd, zuigerveren, lagers, pakkingen vervangen, alles wat nodig was voor een reparatie, inclusief de GDI-pomp, acceleratiesensor en TPS. Hij is een kogel in de hoogste versnelling; ook in de standen "D" en "P" faalt er niets, en hij draait op 100 toeren per minuut. Zelfs als we zonder te remmen in de versnelling schakelen, draait de motor zonder af te slaan. Hij is afgeregeld op 850 toeren per minuut zonder lucht en 1000 toeren per minuut met lucht, en hij draait veel vaker met lucht aan (d.w.z. hij is gevoeliger).
De scanner detecteert geen fouten en schakelt het motorstoringslampje niet in, omdat de computer geen fout detecteert.
Het maakt ons nu al gek en we hebben al heel veel geld geïnvesteerd om het te laten repareren. Ik weet niet wat we nog meer kunnen doen, we moeten gewoon de hele motor vervangen.
Als iemand een idee heeft, dan stellen wij uw mening zeer op prijs.
Pepe Guzman