Zoek MDM

Bulletin

START MIJN CORSA NIET MET EEN WARME MOTOR

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 5 maanden geleden #19869 door handmatig-mechanisch
START MIJN CORSA NIET MET EEN HETE MOTOR Gepubliceerd door manual-mecanica
HALLO VRIENDEN.

IK HEB EEN CORSA UIT 2004, AUTOMAAT MET DE VOLGENDE KENMERKEN:
1.6 MOTOR.
ALARM, ANTI-KAPING, STROOMONDERBREKING UITGESCHAKELD.
ACCU MET ZES MAANDEN GEBRUIKSDUUR EN EEN GARANTIE VAN SLECHTS 6 MAANDEN. (AL VERLOPEN)

PROBLEEM: DE AUTO START NIET ALS DE MOTOR HEET IS.
ZODRA DE SLEUTEL IN STAND II WORDT DRAAI, GEBEURT HET VOLGENDE:
- HET INSTRUMENTENPANEEL VERLICHT NORMAAL; DE MOTORINDICATOREN BLIJVEN ACTIEF EN ER WORDT EEN MELDING "INSP" WEERGEGEVEN BOVEN DE KILOMETERSTAND. - DE BRANDSTOFPOMP IS NIET TE HOREN
.

ZODRA DE SLEUTEL IN STARTSTAND III WORDT gedraaid,
START DE STARTMOTOR NIET.
- ER ZIJN GEEN WERKENDE MOTORONDERDELEN TE HOREN.
- HET INSTRUMENTENPANEEL REAGEERT OP DAT MOMENT DOOR UIT TE SCHAKELEN, ALSOF DE ACCU LEEG IS.

ALS U WACHT TOT DE MOTOR IS AFGEKOELD (ONGEVEER 15 TOT 20 MIN.), START DE MOTOR NORMAAL.

ALSJEBLIEFT, IK HEB JE HULP NODIG!!
DANK U WEL!!

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 5 maanden geleden #19881 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: MIJN CORSA START NIET MET EEN WARME MOTOR
Hallo vriend, heb je het al gescand om de oorzaak van de storing te achterhalen? Er kunnen verschillende redenen zijn, daarom is de scan nodig, zodat je niet zomaar iets hoeft te proberen. Laat ons weten wat je ontdekt. Met vriendelijke groet.:)

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 5 maanden geleden #19882 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: MIJN CORSA START NIET MET EEN WARME MOTOR
Hoi Edwin. Probeer de auto te starten met de versnellingspook in "P" en vervolgens in "N". Mogelijk is de schakelpook defect. Laat de auto in ieder geval controleren.
Succes...

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 5 maanden geleden #20035 door handmatig-mechanisch
Hallo,
controleer de hoofdstroomkabels, ik bedoel de accukabels die naar de motor lopen.
De plus van de accu gaat naar de startmotor en van daaruit naar de dynamo. Op dit punt raken de kabels meestal oververhit en wordt de stroom die nodig is om uw voertuig warm te starten geïsoleerd.
Technisch gezien treedt er een spanningsval op in deze hoofdkabels, omdat de kwaliteit van deze kabels slecht is, en als ik me niet vergis, komen ze uit China.
Doe hetzelfde met de minkabel; vervang deze door AWG 4-kabels, zoals die in lasapparaten worden gebruikt. Het is geen gemakkelijke klus als u niet over de nodige kennis beschikt. Ik raad u aan om naar een auto-elektricien te gaan en hem of haar te vertellen dat u de kabels van de hoofdstroomaansluiting of de accukabels wilt vervangen.
Ik hoop dat het niet te laat is en dat het nuttig is.

Met vriendelijke groet,
Rafaelve.