Zoek MDM

Bulletin

Stratus 98 31e automatische transmissie

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 8 maanden geleden #19706 door handmatig-mechanisch
Stratus 98 31e automatische transmissie Geplaatst door manual-mecanica
Hallo, ik ben al een tijdje lid van dit fantastische forum, maar ik heb hier nog nooit iets gepost.

Dus, laat me je mijn verhaal vertellen. Ik heb een Stratus uit '98 en de transmissie begon te haperen. Het begon allemaal met vreemde geluiden, alsof er twee metalen tegen elkaar botsten. Dit duurde ongeveer een maand, totdat ik merkte dat de auto vermogen verloor. Na ongeveer 10 dagen schakelde hij niet meer in zijn achteruit. Na twee of drie dagen schakelde hij niet meer normaal. Ik moest het toerental opvoeren tot ongeveer 3000 tpm om de auto zelfs maar langzaam te laten rijden.

Ik besloot de transmissie uit elkaar te halen, en tijdens het demonteren merkte ik dat het interne tandwiel van de pomp in zeer slechte staat was, evenals het achterste ringtandwiel van de transmissieas. Om dit op te lossen, heb ik deze vervangen door onderdelen die in goede staat waren.

Nu hoef ik alleen nog het kleppenhuis te demonteren en te kijken hoe alles er van binnen uitziet. Ik weet zeker dat alles wat ik al heb gedemonteerd in perfecte staat is.

Mijn enige probleem is:

ik zie nergens magneetventielen in mijn versnellingsbak. Eerst dacht ik dat het een A604 (41TE) was, maar toen zag ik dat het een 404 (31TH) was. Deze versnellingsbak heeft echter een sensor die bij mij geen connector heeft, namelijk de connector voor de magneetventiel van de omvormer, die net boven de oliepeilstok zit. Heeft

mijn versnellingsbak echt geen magneetventielen?

Ik zie alleen het kleppenhuis en twee externe sensoren, verder zie ik niets!

Overigens kan ik je bij Stratus-modellen van '96 tot 2000 helpen met het correct afstellen van de distributieriem, je ook adviseren over het repareren van een versnelling, het verlagen van de benzinetank en het repareren van de pomp, het vervangen van remmen, en het vervangen van de nokkenas- en krukassensor. Mocht iemand een van deze problemen hebben, dan help ik je graag, want het zijn problemen die ik al succesvol in mijn auto heb opgelost.

Bedankt voor je tijd!

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 4 maanden geleden #23279 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: Stratus 98 31TH Automatische Transmissie
Hallo, ik laat je weten dat ik mijn automatische transmissie succesvol heb gerepareerd. Ik zal je vertellen hoe het ging:

ik hoefde alleen maar het kleppenhuis te demonteren om te zien of het goed werkte. Toen ik het probeerde te openen, deed ik het aan de verkeerde kant open en kwamen alle kogels op de grond terecht. Ik heb alles rustig weer in elkaar gezet; gelukkig vond ik de complete handleiding van de transmissie, waarop de locatie van de kogels staat aangegeven.

Als tip, en ik denk dat het voor zich spreekt, gebruik moment om de schroeven correct aan te draaien. Te vast aandraaien zal de onderdelen beschadigen, en hetzelfde gebeurt als ze niet vast genoeg zitten.

Houd er rekening mee dat je, om de transmissie weer omhoog te krijgen, de bouten van de K-beugel moet losdraaien zodat ze iets kunnen zakken, zodat het differentieel op zijn plaats past.

Overigens, mijn transmissie heeft geen solenoïdes.

Met vriendelijke groet

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.