Zoek MDM

Bulletin

probleem met stratus

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 8 maanden geleden #19526 door handmatig-mechanisch
Probleem met Stratus Geplaatst door manual-mecanica
Goedemorgen allemaal, ik heb een probleem met een Stratus 2.4-motor uit 2002. Het probleem is dat de motor bij lage snelheid instabiel is en soms afslaat. Ik heb de IAC en de TPS al gecontroleerd en die zijn in orde, maar ik heb de MAP-gegevens niet. Als hij uit staat met de schakelaar open, geeft hij 3,7 V en als hij aan staat, geeft hij 3,4 V. Het is laag, maar het varieert sterk. Als iemand me kan helpen, zou ik dat zeer op prijs stellen. De auto varieert tussen de 1000 en 500 toeren per minuut bij lage snelheid. GROETEN

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 6 maanden geleden #20773 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: probleem met Stratus
Controleer de brandstofdruk, mogelijk zit daar het probleem. Omdat het een multipoint-systeem is, kan de druk dalen. De MAP-sensor kun je echter alleen met een oscilloscoop zien. De golfvorm zou licht moeten variëren en er mogen geen plotselinge onderbrekingen zijn (zowel laag als hoog, maar wel belast, terwijl de auto rijdt en niet stilstaat). Als er plotselinge onderbrekingen zijn, is dat het probleem. Controleer in ieder geval de brandstofdruk, want de storing kan ook worden veroorzaakt door de brandstofdrukregelaar (die zich dicht bij de injectorrail bevindt) of de brandstofregelklep. Het filter kan zelfs verstopt zijn. Oké, niet alles kun je meten met een tester, maar je kunt ook een oscilloscoop, vacuümmeter, manometer, compressiemeter en meer gebruiken.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 6 maanden geleden #20786 door handmatig-mechanisch
Hallo, ik heb ooit een probleem gehad met een 2.5 Cirrus en het probleem was precies wat ik me niet had voorgesteld. Het bleek dat de katalysatoren uit deze auto waren verwijderd en dat alle koolstofdioxide, zoals roet, de lambdasondes had bereikt. Wat ik deed, was ze verwijderen, goed schoonmaken, wassen met CarbuClean en ze weer monteren. Als het beter gaat, maar het probleem niet is opgelost, moet je de lambdasonde vervangen. Controleer of de katalysatoren verwijderd zijn of, als dat niet lukt, of de 2.4 de katalysator heeft verwijderd. Controleer dan de lambdasonde...!!!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 6 maanden geleden #20794 door handmatig-mechanisch
Als de storing te wijten is aan toerentalschommelingen, moet u de temperatuursensor zeer zorgvuldig controleren. Deze is op dit punt ook zeer invloedrijk en ook vacuüm of valse luchtinlaat kan van invloed zijn, zelfs een slechte reiniging van het koelsysteem.