Zoek MDM

Bulletin

Er zit koelvloeistof in het carter van de motor!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 8 maanden geleden #19462 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: Er zit koelvloeistof in het carter van de motor!
Het eerste wat je moet controleren is de oliefilterkoeler, want die is de eerste die kapotgaat. Als er olie met water doorstroomt, is de kans groter dat ze zich vermengen. Ten slotte zit er altijd achter de waterpomp een oliekanaalplug die kan breken, maar dat is lastig.
Je moet ook controleren of de cilinderstop waterpluggen heeft. Je moet het kleppendeksel verwijderen om dat te controleren. Ik hoop dat je een oplossing hebt en ik wacht op je reactie.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 8 maanden geleden #19657 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: Er zit koelvloeistof in het carter van de motor!
Goedenavond iedereen op het forum. Het koelvloeistofprobleem in het carter van de motor is inmiddels opgelost. Het probleem zit in de waterpomp. Doordat deze in contact kwam met de distributieriem met kettingaandrijving, is de keerring van de pompas beschadigd, waardoor al het water in de motor lekte.
Ik heb de pomp vervangen en de motor drie of vier keer doorgespoeld met olie en diesel. Na een paar uur het hele inlaatsysteem schoongemaakt te hebben, was hij weer klaar, met een nieuw filter en een goede oliestroom.
Speciale dank aan ivacoma, santarcx en tico2703 voor hun tijd.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.