Zoek MDM

Bulletin

Er zit koelvloeistof in het carter van de motor!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 8 maanden geleden #19441 door handmatig-mechanisch
Er zit koelvloeistof in het carter! Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo allemaal op het forum. Mijn vraag is als volgt: ik heb een Pontiac Trans Sport 2.3 16v uit 1994. Hij loopt als een zonnetje, maar laatst, toen ik het peil controleerde, merkte ik een tekort aan antivries. Toen ik de olie peilde, zag ik een karamelkleurige pasta op de peilstok. Ik weet dat dit wijst op een scheur in de cilinderkop of het motorblok, maar aangezien dit type auto hier zelden voorkomt, wilde ik vragen of dit symptoom veroorzaakt kan worden door de waterpomp of misschien de oliekoeler. Alvast hartelijk dank aan iedereen.:)

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 8 maanden geleden #19448 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: Er zit koelvloeistof in het carter van de motor!
Jouw probleem lijkt mij meer op een pakkingprobleem. Het zorgt ervoor dat je motor oververhit raakt. Zo niet, dan zou ik de scheur uitsluiten en kiezen voor een gebroken cilinderkoppakking of een gebroken cilinderkopplug. Je zou de koeler tijdelijk kunnen uitschakelen en de olie verversen, maar normaal gesproken zou er, als de koeler beschadigd is, olie in het koelvloeistofcircuit zitten vanwege de hogere oliedruk.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 8 maanden geleden #19449 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: Er zit koelvloeistof in het carter van de motor!
Bedankt voor je interesse, Ivacoma. De temperatuur stijgt niet, de motor klinkt fantastisch. Ik ga verder met de koeler. Mijn vraag is of de waterpomp in het distributiedeksel zit. Ik vertel je dit omdat ik een soortgelijke situatie heb gehad met een VW Touareg R5 TDI. Ik heb de cilinderkop verwijderd en het bleek de waterpomp te zijn. Je kunt je de onnodige tijd- en geldverspilling voorstellen. Nogmaals bedankt voor je tijd.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 8 maanden geleden #19450 door handmatig-mechanisch
1) CONTROLEER DE OLIEDOP VAN DE MOTOR. HET INTERNE DEEL MAG GEEN WATER OF GEËMULZUURDE OLIE BEVATTEN. ZO JA, DAN IS HET ZEER WAARSCHIJNLIJK DAT DE CILINDERKOPPAKKING VERBRAND OF VERPOEID IS. OOK ALS U DE OLIE VERVERST, ZAL DEZE WEER VERONTREINIGD ZIJN DOOR HET WATER DAT IN DE OLIE KOMT, HETZIJ VIA DE PAKKING OF EEN WATERDOP DIE IN DE CILINDERKOP ZIT. HET VOERTUIG MOET OVERVERHIT ZIJN GEWEEST OM DE PAKKING TE BESCHADIGEN. GOOI EERST DE DOPPEN WEG VOORDAT U DE CILINDERKOP DEMONTEERT.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 8 maanden geleden #19451 door handmatig-mechanisch
Hartelijk dank voor je interesse, santarcx. Ik zal kijken of er stekkers aan de distributiezijde zitten. Met vriendelijke groet...