Zoek MDM

Bulletin

MOTOR CONTROLEREN

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 5 maanden geleden #19429 door handmatig-mechanisch
MOTOR CONTROLEREN Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo allemaal, ik heb een probleem. Het motorstoringslampje brandt op mijn Astra GSI 2.4 16v (uitlaatgassysteem).
Hij heeft twee lambdasondes in de uitlaat, vóór de katalysator, en nog één erna, maar er zit er geen op de katalysator. In plaats daarvan is er een slang geplaatst. Vraag: Is dat de reden waarom het motorstoringslampje brandt
Hij verbruikt veel brandstof. Als het lampje brandt, reset de storing zich en werkt hij prima, maar dan brandt hij weer.
Zou het kunnen komen doordat er geen katalysator aanwezig is? Hoe kan ik ervoor zorgen dat de storing niet meer verschijnt?
Bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 5 maanden geleden #19432 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: MOTOR CONTROLEREN
Hoi, naamgenoot. Kijk, wat je hebt gedaan door de katalysator te verwijderen is een groot probleem, aangezien die sensoren de beroemde sondelampen zijn, die uitlaatgassen detecteren om de brandstofinjectie te regelen. Dit is precies waarom de melding "CHECK ENGINE" verschijnt en waarom je veel meer brandstof verbruikt. Nou, ik hoop dat het helpt en dat je je probleem kunt oplossen. Ik raad je aan de katalysator terug te plaatsen, ook al klinkt de uitlaat niet meer zo mooi. Succes.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 5 maanden geleden #19433 door handmatig-mechanisch
Hoi Diego, ja, ik heb hem zo gekocht, zonder katalysator en met een Silens-tank, maar ik ga kijken hoe ik het signaal van de sensor kan nabootsen om de regeleenheid voor de gek te houden zonder dat ik de foutmelding krijg,
misschien door een weerstand te plaatsen en een goed gassignaal te imiteren.
Ik heb hem 3 dagen geleden gekocht en ik ben er nu al verliefd op. Het is echt een pijp, ik kan er niet eens uit om naar de wc te gaan.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 5 maanden geleden #19474 door handmatig-mechanisch
Hallo vriend! Ik raad je aan om het te scannen om erachter te komen waarom het controlelampje brandt. Nu wil ik je laten weten dat de katalysator de uitstoot vermindert en dat de zuurstofsensor die erna komt de katalysator bewaakt en de brandstofinjectie niet beïnvloedt, in tegenstelling tot de sensor vóór de katalysator.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 5 maanden geleden #19929 door handmatig-mechanisch
Bedankt Diego, ze vertelden me dat het een gebrek aan aarde zou kunnen zijn. Controleer ook hoeveel de dynamo laadt. Die zou tussen de 13,8 en 14 volt moeten zijn. Ik weet niet wat jij hiervan vindt.