Zoek MDM

Bulletin

is dit mogelijk?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 6 maanden geleden #18826 door handmatig-mechanisch
Is het mogelijk? Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo allemaal, is het mogelijk dat een dieselmotor door zelfontbranding een scheur in de cilinderkop krijgt?

Voor de volledigheid: het gaat om een Renault F8Q-motor (1.9d) waaraan veel meer olie is toegevoegd dan nodig was, wat zelfontbranding veroorzaakte. Er

werd zelfontbranding geconstateerd en de motor sloeg binnen ongeveer 5 seconden na accelereren af.

Nadat de overtollige olie was verwijderd, draait de motor op drie cilinders, behalve bij het starten, wanneer hij ongeveer 10 seconden goed loopt.

Vandaag heb ik de injectoren gedemonteerd en grondig gereinigd, maar het probleem is nog steeds hetzelfde.

Ik vrees dat de cilinderkop gebarsten is of dat de pakking gebroken is, maar zou het mogelijk zijn dat 5 seconden zelfontbranding de oorzaak is?

Alvast bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 6 maanden geleden #18827 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Is het mogelijk?
Dat is zeker mogelijk, maar er is sprake van een ander geluid of detail dat mij doet denken aan een klepzitting.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 6 maanden geleden #18834 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Is het mogelijk?
Witte afzuigventilator en het eerder genoemde, geen gassen in het koel-/oliecircuit of iets dergelijks.

Ik kan niet zeggen of hij water verbruikt, omdat ik hem nog niet lang heb laten draaien, voor het geval we een drijfstang verbuigen.