Zoek MDM

Bulletin

motorwissel

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 9 maanden geleden #18687 door handmatig-mechanisch
Motor vervangen Geplaatst door manual-mecanica
Hallo allemaal. Ik volg jullie forum behoorlijk vaak en heb handleidingen gedownload die erg nuttig zijn geweest, vandaar mijn vraag over het vervangen van de motor of het installeren van de turbo.
Het punt is, ik heb een VW met een 1Y, 1.9D atmosferische motor, en daarna komt de AAZ-motor, die blijkbaar hetzelfde is, maar dan met een turbo om 10 pk te winnen. De vraag is of de turbo op de 1Y-motor kan worden geïnstalleerd, en ik denk ook de pomp, of is het beter om het hele AAZ-blok te installeren? Voor zover ik in de monteurshandleiding heb kunnen zien, lijken de motoren van de Ibiza-Cordoba uit 1997 allemaal hetzelfde te zijn, behalve de turbo en de pomp. Ik zou alle informatie die u mij kunt geven op prijs stellen. Bedankt, met vriendelijke groet...

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 8 maanden geleden #19785 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: motor vervangen

SUSO-TF schreef: Hallo allemaal. Ik volg jullie forum behoorlijk vaak en heb handleidingen gedownload die erg nuttig zijn geweest, vandaar mijn vraag over het vervangen van de motor of het installeren van de turbo.
Het punt is, ik heb een VW met een 1Y, 1.9D atmosferische motor, en daarna de AAZ-motor, die blijkbaar hetzelfde is, maar dan met een turbo om 10 pk te winnen. De vraag is of de turbo op de 1Y-motor kan worden geïnstalleerd, en ik denk ook de pomp, of is het beter om het hele AAZ-blok te monteren? Voor zover ik in de monteurshandleiding kon zien, lijken de motoren van de Ibiza-Cordoba uit 1997 allemaal hetzelfde te zijn, behalve de turbo en de pomp. Ik zou alle informatie die u mij kunt geven op prijs stellen. Bedankt, met vriendelijke groet...

Hallo SUSO-TF:
Heeft uw motor een atmosferische motor?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 7 maanden geleden #19790 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: motor vervangen
Goedemiddag, SUSO-TF. Als je vastbesloten bent om een ​​fortuin uit te geven om 10 pk te winnen, raad ik je aan de hele motor te vervangen.
P.S.: Wees voorzichtig met de brandstofinjectiepomp, want die heeft geen startblokkering. Zo ja, verwijder deze dan voordat je de motor monteert; het kost je veel minder.
Veel succes met je project...