Zoek MDM

Bulletin

Elantra 96 rukken

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 11 maanden geleden #18476 door handmatig-mechanisch
De Elantra uit 1996 schokt. Geplaatst door manual-mecanica
Hallo, ik heb een Hyundai Elantra 1.8 uit 1996 en hij schokt, alsof de motor vermogen verliest. Je rijdt rustig en dan ineens verliest hij abrupt snelheid, om vervolgens snel weer op de oude snelheid te komen. Het vreemde is dat het niet altijd gebeurt, maar soms. Zelfs de toerenteller geeft niet de juiste waarde aan. Als iemand weet wat het zou kunnen zijn, zou ik dat zeer waarderen. Ik heb de brandstofinjectiekabels, de brandstofpomp en de bougies al vervangen. Ik zorg er altijd voor dat de tank minstens halfvol is, ik heb de aanbevolen brandstofinjectiereiniger toegevoegd en de injectoren laten reinigen – eigenlijk alles.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 11 maanden geleden #18482 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: 1996 Elantra schokt
Hallo, het kan verschillende oorzaken hebben. Ik zou de multiriemen controleren, voor het geval ze vast komen te zitten in de dynamo of de airconditioning, enz. Een andere mogelijkheid is een bobine die zijn primaire circuit onderbreekt als hij te heet wordt. Groeten.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 11 maanden geleden #18488 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: 1996 Elantra schokt
Afhankelijk van de kilometerstand sinds uw laatste motorreparatie (als u die al heeft gehad) en of u een katalysator heeft, merkt u dit mogelijk wanneer de katalysator stopt met het recirculeren van uitlaatgassen.
Een andere mogelijkheid zijn elektrische problemen, zoals onze collega "pollilla" al noemde. Het kan ook de computer zijn;
mijn Fiat doet iets soortgelijks, maar dat komt door de injectoren, waardoor de auto vanzelf accelereert als hij stilstaat.

Een andere mogelijkheid is de koppeling; het is altijd de moeite waard om die te controleren, evenals de gaspedaalkabel (inclusief de bedieningsveren).

Helaas kan ik nu even niets anders bedenken. Ik laat het u weten als ik wel iets weet.

Ik hoop dat dit helpt.